בקשה לתביעה ייצוגית: מערכות שהובטחו לא סופקו
בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה נגד כלמוביל, היבואן הרשמי של רכבי יונדאי בישראל, בטענה לאי אספקה של מערכות שהובטחו לרוכשי רכבים במסגרת המפרט הטכני שפרסמה באתר האינטרנט שלה.
בבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז-לוד נטען, כי לרוכשי הרכב מדגם יונדאי טוסון מודל 2023 לא סיפקה כלמוביל את מערכת תאורת האווירה המשתנה בת 64 גוונים, ולרוכשי הרכב מדגם יונדאי טוסון פריים 2.0 מודל 2023 לא סיפקה כלמוביל את מערכת SCC - בקרת שיוט חכמה הכוללת מנגנון זחילה בפקקים.
לטענת המבקש, עו"ד אהרון בניסטי תושב בני ברק, בעלים של רכב מדגם יונדאי טוסון פריים 2.0 שנרכש מכלמוביל, התחוור לו כי ברכב שרכש בשנת 2023 לא קיימת מערכת תאורת אווירה משתנה בת 64 גוונים, וגם לא באף אחד מדגמי יונדאי טוסון שנרכשו באותה השנה. הוא פנה לנציג כלמוביל בבקשה לקבל הסבר בעניין, והלה הודה כי הוא אינו מכיר מערכת כזו ברכב.
המבקש מציין, כי ביקש לברר אצל נציג כלמוביל אם גם בדגמים אחרים של יונדאי טוסון שנמכרו בשנת 2023 אין את תאורת האווירה המובטחת למרות האמור במפרט הטכני של הרכב המפורסם על ידי כלמוביל, ולהפתעתו אמר לו נציג החברה, כי בכל דגמי יונדאי טוסון שנמכרו בשנת 2023 לא קיימת מערכת תאורת אווירה כאמור.
המבקש מעריך, כי בהתאם לעלותה של המערכת האמורה, הנזק המצרפי הכולל שנגרם לרוכשי הרכב מדגם יונדאי טוסון בשל אי קבלת המערכת מסתכם ב-24 מיליון ש"ח. עוד הוא טוען, כי ברכב שרכש אין מערכת SCC הכוללת מנגנון זחילה בפקקים למרות האמור במפרט הטכני שפרסמה כלמוביל. להערכתו, הנזק המצרפי הכולל שנגרם לכל רוכשי רכב יונדאי טוסון פריים 2.0 בשל אי קבלת המערכת האמורה מסתכם ב-3.8 מיליון ש"ח.
בבקשה נאמר, כי סך הנזקים שגרמה כלמוביל לרוכשי הרכב מדגם יונדאי טוסון בשל אי אספקת המערכות מסתכם ב-27.8 מיליון ש"ח.