טראקנט מתכוונת לרכוש חברת לוגיסטיקה
טראקנט חתמה ביום 9 בספטמבר 2024 על מזכר הבנות שאינו מחייב לבחינת הסכם רכישה בינה לבין חברת לוגיסטיקה פרטית המתמחה בשירותי הובלה ואחסנה ברחבי ישראל. החברה מספקת פתרונות הובלה, בהם הובלות בקירור, הובלות תעשייתיות והובלות כבדות. לקוחות חברת הלוגיסטיקה הם בין השאר החברה המרכזית (קוקה קולה), חוגלה, ליימן-שליסל, תנובה, משרד הביטחון וסימנס.
על פי הצהרת חברת הלוגיסטיקה, מחזור הכנסותיה השנתי הוא של 24 מיליון ש"ח ובבעלותה כ-48 כלי רכב (משאיות, גוררים ויחידות קירור).
ככל שהסכם הרכישה ייצא לפועל, בכוונת החברה להפעיל את חברת הלוגיסטיקה באמצעות פלטפורמת טראקנט כדי להופכה לחברה הלוגיסטית הדיגיטלית הראשונה בישראל, במתכונת Freight Uber.
מזכר ההבנות נחתם ל-21 יום, שבמהלכם תבצע החברה בדיקות נאותות נוספות של חברת הלוגיסטיקה ושל התחייבויות בעלי מניותיה בקשר עם פעילותה. ככל שבדיקות הנאותות יהיו לשביעות רצונה של החברה, הצדדים ינהלו מו"מ לחתימה על הסכם רכישה מפורט.
נכון להיום החברה אינה יכולה להעריך את סיכויי ההשלמה של בדיקות הנאותות לשביעות רצונה, סיכויי החתימה על הסכם הרכישה והוצאתו לפועל, התלויים בין השאר בהשלמת המשא ומתן ובקבלת אישורים והסכמות מצדדים שלישיים.
טראקנט הודיעה גם כי ביום 11 בספטמבר 2024 היא חתמה על מסמך עקרונות נוסף שאינו מחייב, לשיתוף פעולה עם חברת כץ משלוח בינעירוני מהיר. למיטב ידיעת החברה, כץ היא כיום מעצמה בתחום הלוגיסטיקה בישראל. היא מפעילה פארק לוגיסטיקה ואחסנה בקיבוץ גבעת ברנר ועשרה סניפים ברחבי ישראל, כולל צי של 350 משאיות.
על פי עיקרי ההסכם, טראקנט תעניק לכץ רישיון שימוש בפלטפורמת טראקנט. ההכנה ולמידת תהליכי העבודה בכץ ייעשו עד לחתימת הסכם מפורט ומחייב. תקופת האינטגרציה כהכנה לעבודה השוטפת מוערכת ב-90 ימים ממועד חתימת ההסכם המפורט.
חנן פרידמן, מנכ"ל טראקנט: "שני מזכרי ההבנות יאפשרו לנו להביא לשילוב הטכנולוגיה המתקדמת של טראקנט, המתמחה בייעול מערך ציי רכב גדולים, בתחום השינוע הלוגיסטי. הפתרונות של טראקנט מקטינים עלויות ומגדילים רווחיות, תוך שהם מייעלים את מערך ניהול ציי הרכב, ומביאים בעקבות זאת לצמצום בפליטת גזי חממה ולהפחתה של מספר תאונות הדרכים שבהן מעורבים כלי רכב כבדים.
"רכישת חברת הלוגיסטיקה ובחינת האפשרות של השקעה של חברת כץ בטראקנט הן בשורה של ממש לשוק הלוגיסטיקה המקומי בדרך להפיכתו לשוק דיגיטלי חכם כמו זה שהחברה מפעילה ברחבי אירופה, והיא נדבך הכרחי בפיתוח ובביסוס של הגשר היבשתי בין המזרח לאירופה."