שיטת מיון אוטומטית של פדקס
פדקס (FedEx), אחת מחברות ההובלה הגדולות בארצות הברית ובעולם, משדרגת את יכולות המיון האוטומטיות של הרשת בשנים האחרונות. הרציונל מאחורי שילוב מערכות אוטומטיות וממוחשבות הוא לחסוך במגע הפיזי ולשמור על זרימה אפקטיבית של משלוחים וחבילות.
חלק מהחידושים האוטומטיים של פדקס מבוססים על טכנולוגיות רובוטיות כגון זרועות עצמאיות למיון חבילות או רובוטים להעמסת מטענים. גם מרכז האחסון והמיון החדש של החברה בממפיס (מדינת טנסי בארה"ב) מבוסס על תהליכים אוטומטיים רבים. אוטומציה משפרת תהליכים ומקלה את השגרה היומיומית של מפעילי האתר. אבל יש פה נקודה טכנולוגית מעניינת: האתר פועל ללא רובוטים כלל.
קיט קריטון-סמית' (Kit Crighton-Smith), מנהלת פרויקטים לוגיסטיים של מרכז ממפיס החדש מסבירה, כי רובוטים יכולים להתמודד עם חבילות קטנות וקומפקטיות. לגבי חבילות גדולות שלא תמיד מסודרות מבחינת המידות או שהן כבדות מדי, הרובוטים מסתבכים. במקרים כאלו, עובדי האתר צריכים לקחת את תהליך ההעמסה ושליחת החבילות לידיהם.
עובדים אנושיים היו ונשארים הגורם המרכזי בשיטות העבודה ובפעילות התקינה של אתרים לוגיסטיים, ספציפית במחסני פדקס בממפיס. עם זאת רמת אוטומציה גבוהה מפחיתה את תחומי האחריות שלהם וחוסכת את כמות העבודה הפיזית. לדוגמה, תנועות של מסוע מוגדרות ומנוהלות על ידי תוכנות מחשב בשביל שכל חבילה תתמקם באופן האופטימלי לפני סריקת הברקוד.
שלוש הקומות של מרכז המיון של פדקס עובדות ברמת אוטומציה גבוהה. קריטון-סמית' מסבירה: "יש לנו כמה מבקרי איכות שמסתובבים ובודקים שכל המערכות עובדות כמו שצריך, אבל באותה מידה יש באתר יותר מאלף מצלמות שעוקבות אחרי כל שלב של תהליך האריזה וההובלה."
צילום: FedEx