DHL Supply Chain מתרחבת בלוגיסטיקה הפוכה
חברת DHL Supply Chain הודיעה על רכישת חברת Inmar Supply Chain Solutions המתמחה בפתרונות החזרה לתעשיית המסחר האלקטרוני הקמעונאי. רכישה זו צפויה להרחיב מאוד את יכולותיה של DHL בתחום הלוגיסטיקה ההפוכה בצפון אמריקה. רכישת Inmar Supply Chain Solutions מוסיפה 14 מרכזי החזרה וכ-800 עובדים חדשים.
לוגיסטיקה הפוכה מתמקדת באיסוף, במיון, בתיקון ובשיפוץ מוצרים לצורך מכירה חוזרת או מיחזור. לפי איגוד הלוגיסטיקה ההפוכה, כל פעולה שמתרחשת לאחר המכירה נכללת בתחום זה. תעשיית הקמעונאות בארה"ב ציפתה להחזרות מוצרים בשווי כולל של 890 מיליארד דולר ב-2024, כך לפי איגוד הקמעונאות הלאומי.
בטרם הרכישה סיפקה DHL פתרונות לעיבוד החזרות, כולל בדיקה, דירוג, שיפוץ והחלטה על אופן הטיפול במוצרים. עם רכישת Inmar, החברה תוכל להציע פתרונות חדשים כגון ניהול ריקולים. שירות זה יסייע לקמעונאים וליצרנים לנהל תהליכי ריקול הכוללים איסוף מוצרים, מעקב ודיווח.
דובר החברה, דרו טראנטו, סגן נשיא תחום המסחר האלקטרוני ב-DHL Supply Chain אמר, כי השינוי יאפשר לחברה לספק פתרונות מקיפים יותר ולפשט את תהליכי הניהול ללקוחותיה.
המנכ"ל בצפון אמריקה, פטריק קליהר הדגיש בהודעה, כי הרכישה תחזק את יכולות החברה ותאפשר לה להציע ללקוחותיה פתרון כולל לכל שרשרת האספקה, כולל ניהול החזרות - תחום קריטי ומורכב. לדבריו, המהלך יאפשר ללקוחות לייעל את פעילותם, להפחית מורכבות ולשפר את יעילותם הכוללת.
בעקבות השוק הצומח של מסחר אלקטרוני ושינוי בהרגלי הצריכה, ההחזרות נעשו חלק מרכזי בחוויית הלקוח. DHL מתמקדת בפיתוח פתרונות חדשניים שיאפשרו לקמעונאים לנהל את ההחזרות באופן יעיל וחסכוני יותר הן בחנויות והן באינטרנט.