מריוט: צמיחה בהכנסות מחדרים ובמספר החדרים
ביקוש גבוה בתחום הנסיעות הפנאי, העסקים והקבוצות, תרם לשיפור הביצועים של מריוט בשנת 2024, והמגמה צפויה להימשך גם בשנת 2025. מנכ"ל מריוט, אנתוני קפואנו, אופטימי מאוד לגבי עתיד החברה על רקע הביקוש הגבוה לנסיעות וצמיחת הפורטפוליו של הרשת. לדבריו, תחום הפנאי היה החלק הגדול ביותר בלילות האירוח של החברה ברבעון הרביעי, עם נתח של 44 אחוזים מכל הלילות ברחבי העולם. הוא הציג את הצמיחה המהירה ביותר בהכנסות פר חדר זמין (RevPAR).
ההכנסות מחדרים בתחום הפנאי צמחו בשישה אחוזים ברחבי העולם ובארבעה אחוזים בארצות הברית ובקנדה. העלייה נבעה מעלייה הן במספר הלילות והן במחירי החדרים הממוצעים. נרשמה התחזקות בכל רמות השירות של הרשת, ממלונות יוקרה ועד מלונות הכלכלה.
תחום הנסיעות העסקיות היה 33 אחוזים מלילות האירוח ברבעון הרביעי. מחירי החדרים בתחום זה צמחו בשנה בשלושה אחוזים בעולם ובארבעה אחוזים בארצות הברית ובקנדה.
"מריוט ממוצבת היטב להמשיך וליהנות מהמומנטום בשוק הנסיעות", אמר קפואנו, וציין כי הירידה בתפוסת המלונות סביב הבחירות לנשיאות בנובמבר לא הייתה בעלת משמעות כפי שהוערך בתחילה.
קפואנו צופה המשך צמיחה בפיתוח הרשת לאחר שנה חזקה של הוספת חדרים וחתימה על חוזים חדשים. בשנת 2024 חתמה מריוט על מספר שיא של עסקאות חדשות. צבר הפיתוח שלה הגיע ליותר מ-577,000 חדרים בסוף השנה.
לפי הדו"ח השנתי של מריוט, שליש מהחדרים החדשים שנוספו לרשת הגיעו מהסבות של מלונות קיימים. הנתון הוא יותר ממחצית מההוספות החדשות של חדרים במשך השנה.
צמיחת הפורטפוליו של מריוט ברבעון הרביעי קיבלה דחיפה נוספת בעקבות רכישת רשת Postcard Cabins והסכם שותפות ארוך טווח עם Trailborn. בשנת 2025 מריוט צפויה להשיק קולקציה חדשה של מלונות המתמקדים בלינה בטבע במסגרת ההסכמים האסטרטגיים האלו.
השנה הקרובה תביא עימה את ההשפעות הראשונות של ארגון מחדש שנכנס לתוקף בינואר. מהלך זה נועד לשפר את היעילות של החברה וכלל קיצוצים של יותר מ-800 עובדים בתפקידי ניהול בכירים.
"יש אנרגיה חיובית ברחבי הארגון על שתהליך קבלת ההחלטות יהיה כעת מהיר יותר ויעיל יותר", אמר קפואנו, וציין כי גם בעלי מלונות וזכיינים הביעו תמיכה בהתייעלות הארגונית.