פתרון Shared Truckload לעלות השילוח באוויר
תעשיית ההובלה מתמודדת שנים עם חוסר יעילות במילוי חלל המשלוחים. עם התנאים המשתנים בשוק ועליית העלויות, שילוח "אוויר", כלומר הובלת משטחים עם שטח בלתי מנוצל, נעשה יקר מתמיד. בעבור השולחים, המשמעות היא לא רק כאב ראש לוגיסטי אלא פגיעה ממשית ברווחיות.
אם העסק שלכם נשען על שילוח מטענים, זה הזמן לבחון מחדש את השימוש בנפח ההובלה ולתכנן קדימה. המגמות בשוק כבר מסמנות עליית מחירים, מגבלות קיבולת ואתגרים חדשים המצריכים פתרונות חדשניים. פתרון Shared Truckload - STL מציע מענה רלוונטי, משפר את היעילות ומוזיל את העלויות.
בשנת 2025, מספר מגמות מעצבות מחדש את תעשיית ההובלה. על פי נתוני FreightWaves, שוק ההובלה חווה מפנה שנותן יתרון של ממש למובילים. ספקים רבים פועלים לשיפור תנאי החוזים לטובתם, והדבר מביא לעלייה ניכרת בעלויות השילוח לעסקים.
גם בעיית הקיבולת לא נפתרה. מחקרים מלמדים שכ-43% ממשלוחי המשאיות יוצאים לדרך כשהם ריקים חלקית, כלומר מפסידים הכנסות ופוגעים ברווחיות. ככל שההוצאות התפעוליות עולות ושולי הרווח מצטמצמים, האתגר הזה מכריע יותר.
אם לא די בכך, שינויים בקודי LTL NMFC עשויים להקשות עוד יותר על שולחים ולדחוף אותם לחפש חלופות. עם זאת בעבור חברות שאינן ממלאות משאית שלמה, פתרונות ההובלה המסורתיים אינם משתלמים. בדיוק בנקודה הזו נכנס לתמונה פתרון Shared Truckload.
שילוח מטען שאינו מנצל את כל נפח המשאית הוא לא רק בזבוז של מקום אלא גם הפסד כספי רב. ככל שהשוק משתנה לטובת המובילים, העלויות של חוסר היעילות מתעצמות. בעבור המובילים, משאיות שאינן מנוצלות במלואן משמעותן אובדן הכנסה פוטנציאלית. ככל שהביקוש משתנה, מחירי הדלק עולים והתחרות גוברת, הצורך למקסם כל נסיעה נעשה קריטי. בעבור שולחים, המשמעות היא שהעלויות על שימוש בשטח בלתי מנוצל מטפסות ומקשות עליהם לשמור על יתרון תחרותי.
Shared Truckload מציע אלטרנטיבה חכמה. הפתרון מאפשר לשולחים לחלוק נפח במשאית אחת, תוך חלוקת העלויות באופן פרופורציונלי בלי לוותר על זמני האספקה. כך אפשר להפחית עלויות, לשפר את היעילות ולצמצם השפעות סביבתיות. במודל זה כולם מרוויחים.
ניהול STL ביעילות אינו עניין פשוט. במשך שנים ניסו ברוקורי שילוח לתאם משלוחים משותפים ידנית, אך ההתמודדות עם משתנים רבים כגון סוגי סחורות, גדלי משלוחים ומסלולים, יצרה אתגרים מורכבים מדי.
הכניסה של Flock Freight לתחום שינתה את המשוואה. באמצעות אלגוריתמים מבוססי למידת מכונה, החברה מסוגלת לבצע אופטימיזציה של תהליך השילוח ברמה גבוהה הרבה יותר: אופטימיזציה של מסלולים - זיהוי המסלול היעיל ביותר בזמן אמת; התאמת משאות - חיבור חלק בין משלוחים שמתאימים לשיתוף; אינטגרציה עם מובילים - איתור וניצול מרביים של שטח בלתי מנוצל. כך מצליחה החברה לא רק לשפר את היעילות אלא גם להבטיח חיסכון כספי לשולחים ולמובילים כאחד.
בעבור המובילים, STL מאפשר למקסם את ההכנסה על כל קילומטר נסיעה. באמצעות טכנולוגיית Flock Freight הם יכולים למלא את הקיבולת הריקה ולמצוא משלוחים תואמים בקלות. כאשר מוביל מזמין משלוח, המערכת מזהה מייד אפשרויות לשלב אותו עם משימות נוספות על אותו מסלול, והדבר מביא לשימוש אופטימלי במשאבים.
דוגמה מהשטח למקרה של שילוח באמצעות Flock Freight: שלושה שולחים שילבו את המשלוחים שלהם לאותו מסלול. המערכת דאגה להתאמה ולתזמון אופטימלי, לפיכך כל צד חסך בעלויות בלי לפגוע בזמני ההגעה. זה יישום ברור של איך STL פותר בעיות לוגיסטיות ומייצר ערך לכל הצדדים המעורבים.
עם עליית מחירי השילוח ושוק ההובלה המתחזק לטובת המובילים, שולחים חייבים לחשוב קדימה ולמצוא פתרונות יעילים. Shared Truckload מציע פתרון גמיש, חסכוני ומבוסס טכנולוגיה, שמאפשר לעסקים להוזיל עלויות ולנצל את נפח ההובלה באופן טוב יותר. אם שילוח אוויר כבר אינו אופציה, STL הוא הכלי להישאר תחרותיים בסביבה העסקית המשתנה.