מגה לוגיסטיקה
ניוזלטר מגה לוגיסטיקה
מגה לוגיסטיקה 255
לעמוד קודם

טארגט בוחנת מודל שילוח חדש באמצעות נהגי Shipt

28/04/2025
זמן קריאה: 1.5 דק'

במהלך שיחת רווחים על הרבעון הרביעי, חשף סמנכ"ל התפעול של טארגט, מייקל פידלקה, כי החברה החלה לבחון שיטת שילוח חדשה שבמסגרתה נהגי Shipt - החברה הבת שלה - מבצעים משלוחים של חבילות מסוג brown box ישירות מחנויות הרשת. בניגוד לשירות המשלוחים ביום ההזמנה (same-day delivery), מדובר בשילוחים שאינם דחופים אך מכסים אזורים שבהם אין מרכז מיון מקומי של טארגט.

"הבדיקה עדיין בשלבים מוקדמים, אך התוצאות הראשוניות מעודדות מאוד. אנחנו רואים שיפור במהירות, ביעילות ובעלויות", אמר פידלקה. בשלב זה לא נמסרו פרטים אודות מספר החנויות או האזורים המשתתפים בניסוי.

המהלך ממשיך את האסטרטגיה המרכזית של טארגט - הפיכת החנויות הפיזיות למרכזים לוגיסטיים מקומיים. הגישה מכונה "stores-as-hubs", ובה החנויות לא משמשות רק לקנייה פיזית אלא גם כתחנות מרכזיות לאיסוף, למיון ולהפצה של משלוחים.

לפי פידלקה, נהגי Shipt משולבים במערך זה כבר כיום לצורך משלוחים מהירים והובלת חבילות ממרכזי המיון לבתי הלקוחות. "בשנה האחרונה עלה מספר המשלוחים דרך נהגי Shipt ביותר מ-30% - נתון שמלמד על מעבר יעיל יותר וחסכוני יותר של חבילות", ציין.

הרחבת הפעילות של Shipt גם לתחום ה-brown box תורמת ליעילות התפעולית של החברה. לפי טארגט, בשנת 2024 הוכפל מספר החבילות שהגיעו ליעדן תוך יום אחד בהשוואה לשנה הקודמת, וזמן האספקה הממוצע קוצר ב-11%.

החברה גם ניסתה מודלים של התאמת רכב. במקומות שבהם יש מרכז מיון פעיל, טארגט החלה להעדיף נהגי Shipt עם כלי רכב גדולים יותר, לפיכך אפשר לבצע יותר משלוחים בכל מסלול נסיעה.

בכך מתמודדת טארגט עם אחד האתגרים המרכזיים בשוק הקמעונאי המקוון: כיצד לקצר את זמני המשלוח ללקוח הסופי בלי להעלות במידה רבה את עלויות התפעול. שילוב נהגי Shipt במודל חכם יותר של שילוח מהחנות במקום להסתמך אך ורק על מרכזי הפצה אזוריים, עשוי להיהפך למרכיב מרכזי בשיפור חוויית הלקוח ובמיצוב התחרותי של הרשת.

"מהירות זה שם המשחק", סיכם פידלקה. "אנחנו יודעים שככל שהשירות מהיר יותר - הלקוחות מרוצים יותר, והמכירות עולות בהתאם."

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן