ליד2 שירות דיווח על ירידת מחיר במודעות
אתר יד2 משיק רכיב חדש המציג תגית של ירידת מחיר במודעות נדל"ן למכירה או השכרה שמחירן ירד. תגית הורדת המחיר היא חלק ממגוון חידושים טכנולוגיים ופונקציונליים, חלקם כבר עלו לאוויר וחלקם עדיין בעבודה, שנועדו לשפר ולייעל את תהליך החיפוש של המשתמשים. לפי אתרים מובילים בעולם, מודעות עם תגית ירידת מחיר זוכות לעלייה בכמות הפניות בעשרות אחוזים לעומת מודעות מקבילות.
בשלב הפיילוט הושק הרכיב בחלק מהמודעות ובאפליקציה בלבד, ובהמשך יורחב לכל המודעות ולשאר הפלטפורמות.
לדברי תומי שנפלד, מנכ"ל יד2, "הרכיב החדש הוא תוספת חשובה לחוויית החיפוש במדור נדל"ן. הרכיב מצטרף להחידושים הרבים והטכנולוגיים שאנחנו משיקים בימים אלו לשיפור תהליך חיפוש הדירות למשתמשי יד2 בכלל ולמשתמשי האפליקציה בפרט."
לפי נתוני האתר, ב-15% מהמודעות למכירת דירה ירד המחיר ב-5.1% בממוצע. טווח הורדת המחיר נע בין אחוזים אחדים ליותר מ-20% מהמחיר ההתחלתי במודעה.
נמצא קשר ישיר בין שיעור ההנחה לבין הזמן שחלף מרגע העלאת המודעה. ככל שעובר יותר זמן והדירה לא נמכרת, שיעור ההנחה עולה. המחיר במודעה יורד לאחר 51 יום בממוצע מהמועד שבו העלו את המודעה לראשונה לאתר.
שיעור ההורדה במחיר | % מהמודעות שהורידו מחיר |
---|---|
1% | 7.5% |
2% | 17.2% |
3% | 15.7% |
4% | 13.4% |
5% | 10.5% |
6% | 8.5% |
7%-10% | 6.5% |
11%-15% | 1.6% |
16%-20% | 18.3% |
מעל 20% | 0.8% |
זמן מודעה באתר | שיעור ההנחה הממוצע |
עד שבוע | 4.0% |
14-8 ימים | 4.1% |
עד 15 ימים | 4.4% |
מעל חודש עד חודשיים | 5.2% |
מעל חודשיים עד שלושה חודשים | 5.9% |
מעל שלושה חודשים | 7.1% |
שיעור ההנחה לפי ערים: בניתוח לפי ערים נמצא שיעור ההנחה הגבוה ביותר בשתי הערים המבוקשות בישראל, ת"א וחיפה, עם הורדת מחיר ממוצעת של 5.9%.