פס הולוגרפי לחלפים
חלפים מזויפים נהפכו בשנים האחרונות לאחת הסכנות המרכזיות של תעשיית הרכב העולמית. חלקים שאינם מקוריים פוגעים בביצועי הרכב, מגדילים את עלויות התחזוקה ואף מהווים סיכון ממשי לחיי הנהגים והנוסעים. בגלל היקף התופעה, קבוצת הרכב ב־מ־וו (BMW) חברה למותג האבטחה קורץ סקריבוס (Kurz Scribos) ופיתחה פתרון פורץ דרך: פס הולוגרפי דיגיטלי הניתן לאימות - הראשון מסוגו בעולם.
הפס ההולוגרפי משלב טכנולוגיית הולוגרפיה מתקדמת של קורץ עם אימות דיגיטלי באמצעות אפליקציה ייעודית. כך יוצרה שכבת הגנה כפולה: תכונות ויזואליות מורכבות שאי אפשר לשכפל באמצעים רגילים, ואימות דיגיטלי שרק מומחים מוסמכים יכולים לבצע. המערכת פותחה כדי להגן על מערך החלפים המקורי של BMW, הכולל יותר מ־40 מיליון פריטים המופצים ברשתות השירות והתחזוקה הגלובליות של החברה.
הטכנולוגיה כוללת מספר חידושים מרכזיים: פס ההולוגרמה הדיגיטלי הראשון בעולם מספק פתרון אימות ייחודי וחדשני, תוך שימוש בחומרים הולוגרפיים מתקדמים מתוצרת קורץ המעניקים עמידות והגנה ברמה הגבוהה ביותר. האפקטים האופטיים הדינמיים משתנים בהתאם לזווית ולתנאי התאורה, לפיכך העתקה בלתי מורשית נעשית בלתי אפשרית. לצד זאת שולבו אלמנטים אבטחתיים רב־שכבתיים כגון מיקרו־טקסט וסימנים נסתרים הניתנים לזיהוי רק באמצעות כלים מקצועיים. הפס משולב עם אפליקציית אימות דיגיטלית, המבטיחה כי רק אנשי מקצוע מוסמכים יוכלו לאשר את מקוריותם של החלפים.
הטמעת הפס ההולוגרפי הדיגיטלי בחלפים מקוריים של BMW מהווה תקדים בתעשייה ומסמנת כיוון חדש באבטחת שרשרת האספקה. המטרה היא להבטיח שרק חלקים מקוריים ישמשו ברכבי החברה, ובכך להגן על הבטיחות, לשמר את ביצועי הרכב ולחזק את אמון הצרכנים במותג.
המהלך של BMW וקורץ מציב רף חדש ליצרני הרכב ולאספקת החלפים בעולם. מעבר להגנה על הצרכנים, הוא עשוי להיהפך לנורמה חדשה בתעשייה כולה: אימות הולוגרפי דיגיטלי ייהפך לדרישה בסיסית בכלי רכב מודרניים. לדברי החברה, השילוב בין טכנולוגיית הולוגרפיה מתקדמת לבין אימות דיגיטלי נועד להבטיח שימוש בחלקים מקוריים בלבד ולחסום את שוק הזיופים ההולך וגדל.