חגורת בטיחות חדשנית
חברת ZF לייפטק (ZF Lifeteс) מצטרפת לטרנד של חגורות בטיחות חדשות שמותאמות לרכבים עם אופציה לנהיגה אוטונומית ועצמאית, ומשיקה גרסה חדשה של חגורת ACR8.S. שיטת השילוב הייחודית של החגורה בתוך המושב פותחת אפשרויות חדשות לעיצוב פנים של הרכב.
מערכת הבטיחות החדשה להגבלת תנועות עוזרת ליושבי הרכב להתמקם בתנוחת ישיבה בטוחה יותר שניות לפני פגיעה אפשרית בזכות מבנה החגורה עם יחידת הפעלה חשמלית. יחידת ההפעלה החשמלית, מערכת הבטיחות, מהדקת את החגורה כשהרכב מבצע תנועות חדות ומתמרן בכביש. החגורות מגיבות במהירות וביעילות למערכות בלימת חירום.
אם מערכות וחיישנים ברכב שנוסע עם מערכות אוטונומיות פעילות מזהים התנגשות קרבה, המערכות מפעילות מהדק חגורה פירוטכני, המהדק את החגורה לגוף הנוסע כשהוא סופג פגיעה פיזית מההתנגשות. ברגע הפגיעה, הנוסע נדחף לעבר כרית אוויר שנפתחה, והיא סופגת את עוצמת הפגיעה.
מנגנון הידוק החגורה אוטומטי, ואי אפשר לבטל אותו. המנגנון מופעל אך ורק במצבי חירום קיצוניים (פגיעות עוצמתיות בגלל התנגשות). רעיון הייצור המרכזי העומד מאחורי כל הגרסאות הקיימות של חגורות בטיחות ACR8 הוא לשפר את תגובת הרכב לפני תאונה. חיישני ההפעלה של חגורת הבטיחות החכמה פועלים בהתאם למבנה הרכב ולשיטת ההתקנה וההפעלה של אותם החיישנים בתוך הרכב. מנגנון הפעלת החגורה בנוי באופן שמשלב תכונות פירוטכניות סטנדרטיות של חגורות בטיחות רגילות עם מנגנוני הידוק חשמליים מתקדמים.
חגורות הבטיחות החדשניות של ZF זמינות לרכישה ולהתקנה במגוון רחב של אופציות טכניות. יחידת הפעלה חשמלית וחיישן תנועה הם שני חלקים בעלי משמעות רבה במבנה החגורה. אלו המערכות ששולחות תגובות פיזיות (האפטיות) לגוף. כשהרכב נמצא במצב נהיגה אוטונומי, תגובה האפטית של החגורה עשויה "להעיר" את הנהג בשביל שיתערב בנהיגה במקרה חירום.
התגובות הפיזיות של החגורה שהנהג מרגיש על גופו אפקטיביות הרבה יותר מהתראות קוליות או ויזואליות. תכונות הבטיחות ואופן הפעולה של חגורת הבטיחות החדשה מבית ZF הן הרבה מעבר לפונקציות סטנדרטיות של חגורות ומערכות בטיחות.