מגה מזון
ניוזלטר מגה מזון
מגה מזון גיליון 86
לעמוד קודם

פפסיקו נתבעת על תיאום מחירים במשקאות מוגזים

06/02/2025
זמן קריאה: 1 דק'

הוועדה הפדרלית לסחר (FTC) תבעה את פפסיקו בטענה כי העניקה לקמעונאי גדול יתרונות לא הוגנים בתמחור. והדבר גרם לצרכנים לשלם יותר בעבור משקאות מוגזים בחנויות אחרות. לטענת ה-FTC, פפסיקו העניקה לקמעונאי הגדול תשלומי קידום מכירות והטבות נוספות, תוך פגיעה בקמעונאים מתחרים כגון רשתות מזון גדולות וחנויות נוחות מקומיות עצמאיות.

פפסיקו מסרה בתגובה, כי היא מכחישה את ההאשמות וטוענת כי התנהלותה תואמת את הנורמות בענף. פפסיקו טוענת שה-FTC מפרשת באופן שגוי את העובדות והחוק. החברה טוענת, כי התביעה מייצגת הרחבה חסרת תקדים של חוק רובינסון-פאטמן שנחקק ב-1936 כדי להבטיח יחס שווה לכל הלקוחות המתחרים, ללא קשר לגודלם. "התביעה משקפת חוסר הבנה בסיסי של שוק הקמעונאות הרב-ערוצי ושל תפקידם המרכזי של ספקים במתן מחירים נמוכים וערך לצרכנים", נמסר בהצהרת החברה.

יו"ר ה-FTC, לינה מ' חאן טענה מנגד, כי "כאשר חברות כגון פפסיקו מעניקות יתרונות עצומים לקמעונאים גדולים, הן יוצרות עיוות בשוק שמביא לעליית מחירים לצרכן האמריקני." לדבריה, הפעולה המשפטית נועדה להבטיח הזדמנויות שוות לכל העסקים, ללא קשר לגודלם.

חוק רובינסון-פאטמן כמעט לא נאכף בעשורים האחרונים. עם זאת ה-FTC חידשה את השימוש בו לאחרונה, כולל תביעה נגד Southern Glazer’s, מפיץ האלכוהול הגדול בארה"ב, בטענה כי העניק הנחות ממשיות לרשתות גדולות תוך שלילת גישה להנחות דומות לעסקים עצמאיים.

התביעה נגד פפסיקו היא הסימן האחרון לכוונתה של FTC לחזק את האכיפה בתחום זה, למרות הביקורת הפוליטית והחוקית שמהלך זה מעורר.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן