מגה מיכשור
מדורים
בינה מלאכותית
לעמוד קודם

מערכות סיוע לנהג של XPeng

25/01/2022
זמן קריאה: 1.5 דק'

חברת XPeng חשפה סדרה של פיתוחים משמעותיים בתחום הרכב החכם - מערכות סיוע לנהג XPILOT 3.5 ו-XPILOT 4.0. בראשית 2021 השיקה החברה את מנגנון הנהג המונחה NGP (Navigation Guided Pilot) לכבישים מהירים, שהיה בליבת הגרסה הקודמת XPILOT 3.0, ומאז צברה המערכת קילומטראז' מרשים של 11.98 מיליון ק"מ ו-60% שיעור חדירה בנהיגה בכביש המהיר.

במחצית הראשונה של 2022, החברה מתכוונת להשיק את גרסת XPILOT 3.5 המיועדת לנסיעות בתוך הערים ואמורה לתת מענה לתרחישים השונים של הרחובות הראשיים של סין. 

ד"ר שינצו וו (Xinzhou Wu), סגן נשיא החברה האחראי על תחום נהיגה אוטונומית, מסביר שמערכת הסיוע לנהג היא שלב ביניים בדרך לנהיגה אוטונומית, אך היא תוסיף להיות רלוונטית בעתיד הנראה לעין.

מערכת XPILOT 3.5 כוללת ייצור המוני ראשון של מנגנון מיזוג תפיסה מרובעת, עם כיסוי של ראיית מצלמה דואלית וחיישני לידאר, ורדאר של גלי מילימטר. רשת התפיסה החזותית שלה שודרה מדו-ממד לתלת-ממד, עם יכולת זיהוי מטרות מרובות, ויכולת סיווג ואיכון. מערכת הנהג החכם כוללת ערכת הדרכה מובנית לטובת שימוש בטוח, ורק אחרי השלמת ההדרכה ועמידה במבחן ניתן להפעיל את המנגנון.

גרסת 4.0 של המערכת מתוכננת למחצית הראשונה של 2023. הגרסה תתבסס על שדרוגי חומרה מקיפים שיגדילו משמעותית את יכולת התפיסה של המערכת, כולל 508 TOPS ECU שנתמך על ידי שתי יחידות Orin-X של SoC (מערכת על שבב) נהיגה אוטונומית, מצלמה חזיתית דו-עינית של שמונה מיליון פיקסלים, ומצלמות צדדיות של 2.9 מיליון פיקסלים.

התפתחות הנהיגה החכמה תלויה בתשתית אנרגטית מקיפה. החברה תציג פלטפורמת SiC 800 ווֹלְטָז ו"מטעני-על" המסוגלים להטעין בחמש דקות ל-200 קמ"ש.

כיום מתחזקת החברה רשת מקיפה של מטעני על ברחבי סין עם 1,648 תחנות הטענה חופשיות ו-439 תחנות הטענה ממותגות.

 

צילום: XPeng 


מקור: www.businesswire.com

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
בטעינה...
כותרת
תוכן