לנד רובר קלסי בגרסה חשמלית
חברת אינוורטד (Inverted) הבריטית, שמתמחה בהסבות חשמליות יוקרתיות לרכבי אספנות, הכריזה על גרסאות חשמליות מלאות לסדרות הקלסיות של לנד רובר (Land Rover Series I, II, III). ההשקה מגיעה בתזמון מוצלח למדי, אחרי הצלחה נרחבת עם דגמי ריינג' רובר (Range Rover) קלסיים שעברו מודרניזציה חשמלית, וממשיכה את מגמת השילוב בין עיצוב אייקוני לבין טכנולוגיה עדכנית.
רכב קלסי עם נשמה חדשה
הרכבים שומרים על עיצובם המקורי אך בעלי מנוע חשמלי חדיש, מערכות בטיחות מודרניות וחוויית נהיגה חלקה ונקייה. כל רוכש מוזמן לשתף פעולה עם מייסד החברה, הארי מילינגטון (Harry Millington), ולהתאים אישית את הרכב - לשמור על המראה האותנטי או ליצור גרסה ייחודית.
נתונים טכניים
ברכב מותקנת סוללה עמידה במים בנפח 62 קילוואט־שעות שמפוצלת בין החזית לאחור לצורך איזון משקל טוב יותר ואחיזת כביש משופרת. מנוע חשמלי בהספק של 160 כ"ס מעביר כ־900 ניוטון־מטר ישירות לתיבת ההילוכים ומאפשר תאוצה מאפס למאה קמ"ש ב־8 שניות בלבד.
לרכב מערכת טעינה רגילה של 6.6 קילוואט וגם טעינה מהירה כסטנדרט. טעינה מהירה מ־20% ל־80% אורכת כ־38 דקות, והטווח המעשי הוא כ־190 ק"מ. שלושה מצבי נהיגה מאפשרים התאמה לתנאי שטח ולרמות בלימה רגנרטיבית.
חוויית נהיגה מעודכנת
בניגוד לרכבי לנד רובר הקלסיים בעלי מבנה סטנדרטי, לגרסאות של אינוורטד תוספות טכניות כגון היגוי כוח חשמלי ומערכת בלימה אדפטיבית. המערכות מספקות נהיגה הרבה יותר נוחה ומעודנת הן בטיול חופים והן בנסיעה עירונית נקייה מזיהום.
יותר שימושיות, פחות פשרות
"לנד רובר הקלסי הוא רכב יפה ואייקוני", אמר מילינגטון. "אבל לא כולם רוצים להתעסק עם מנוע קר על הבוקר או לשאוף אדי דלק. ההסבה שלנו שומרת על הקסם המקורי ומוסיפה נוחות, אמינות ושימושיות."
אינוורטד גם הודיעה כי ערכת ההסבה החשמלית שפיתחה בעבור ריינג' רובר קלסי זמינה כעת גם לדגמי לנד רובר דיפנדר. הערכה כוללת סוללה בנפח 82 קילוואט־שעות עם מערכת קירור וחימום פנימית - בלי לפגוע בנפח תא המטען - ומאפשרת לדגם לתפקד בתנאי אקלים מגוונים.