פרארי פורוסאנגווה בישראל
סמלת, יבואנית פרארי בישראל, קיבלה את פרארי פורוסאנגווה לשוק המקומי. הדגם מציג לראשונה שילוב ייחודי בפרארי: 5 דלתות, כאשר השתיים האחוריות נפתחות הפוך במנגנון חשמלי שנקרא Welcome Doors לכניסה ויציאה נוחות ליושבים מאחור. תשעת הרכבים שהוקצו לשוק הישראלי נמכרו מראש.
שי פלדמן, מנכ"ל סמלת: "פורוסאנגווה מסמנת כניסה לסגמנט חדש וממשיך את דרכן של FF ו-GTC4Lusso בהיצע של מכוניות ספורט עוצמתיות ושימושיות בכל מזג אוויר."
שמה של המכונית החדשה מורכב משתי מילים באיטלקית ומתאר את היותה סוס טהור אמיתי בשל המנוע שלה. מדובר במנוע המפורסם ביותר של פרארי, מנוע V12 האטמוספרי, בעל נפח של 6.5 ליטרים ומספק 725 כ"ס ו-71 קג"מ. המנוע תוכנן מחדש בעבור הפורוסאנגווה ובעל מומנט גבוה כבר מסל"ד נמוך יחסית, ועדיין משמר את תחושת התאוצה הלינארית של פרארי. המנוע מורכב בעבודת יד במפעל החברה במראנלו ומותקן מאחורי הגלגלים הקדמיים ועמוק מתחת למכסה המנוע, שכמיטב המסורת נפתח כלפי קדמת הרכב. מיקום המנוע והמכלולים מאפשרים חלוקת משקל אופטימלית של 49%/51% קדימה/אחורה.
מערכת הנעה כפולה ומתקדמת תוכננה בעבור הפלטפורמה החדשה שפותחה במיוחד לפורוסאנגווה. על הסרן האחורי מותקנת תיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים של פרארי בעלת שמונה הילוכים, בשילוב דיפרנציאל אחורי אלקטרוני. בחזית המנוע ישנה תיבת הילוכים נוספת שמספקת כוח לפי הצורך לגלגלים הקדמיים. התאוצה מאפס למאה קמ"ש נמשכת 3.3 שניות, והתאוצה מ-0 ל-200 קמ"ש נמשכת 10.6 שניות. המהירות המרבית היא יותר מ-310 קמ"ש.
מחלקת העיצוב של פרארי, בניצוחו של המעצב הראשי פלאביו מנזוני, יצרה פסל חדש שמצטרף ליצירות האחרונות מבית המותג. ממדי הפורוסאנגווה מטעים. היא ארוכה, רחבה אך נמוכה ממתחרותיה כדי לשמר את האלגנטיות של מכוניות הספורט GT של פרארי. הממדים החיצוניים והעיצוב האתלטי יוצרים מראה שונה בנוף הסגמנט הקיים ומדגישים את השימושיות הנוספת ברכב ואת המיקוד בתא הנוסעים. בתי הגלגלים, ספי הדלת והדיפיוזר, הניתנים להזמנה מסיבי פחמן, מעוצבים באופן שייתן תחושה שמרכב הפורוסאנגווה מרחף מעליהם כדי לייצר תחושה הדומה למרכבי הקופה של פרארי עם שטח חלונות קטן.
פרארי פורוסנגווה. צילום: איתן כג'איה
בחזית הרכב, הגריל הקדמי שונה משאר רכבי החברה והוחלף בפס דק הכולל את מצלמת החניה הקדמית, פנסי ה-DRL הרחבים ופתחי אוורור מיוחדים המשפרים את היעילות האווירודינמית. מכסה המנוע הגדול נפתח כלפי חזית הרכב, ומשני צדדיו יש גשר אוויר שמתעל אוויר מחזית הרכב אל צדדיו. המוטיב חוזר על עצמו גם בחלקו האחורי של הפורוסאנגווה. אלמנטים אווירודינמיים הם בין השאר דפיוזר אחורי עם כנפיים גדולות מאוד, פתחי אוורור בפנסים הקדמיים האחוריים, פתחי אוורור בבית הגלגלים וספוילר אחורי מורכב עם תעלות אוויר קטנות.
את העיצוב החדש משלימים חישוקים בקוטר 22" מלפנים ו-23" מאחור, הגדולים ביותר שאי פעם תוכננו לפרארי, וכסטנדרט - בלמי קרבון קרמיים לביצועי בלימה מרשימים. נדרשים רק 32.8 מטרים לעצירה מלאה מ-100 קמ"ש.
פנים הרכב עוצב בקפידה כדי למקסם את חלל תא הנוסעים. ברכב ארבעה מושבי ספורט גדולים ומרווחים מעור או אלקנטרה. לוח המחוונים עוצב בקפידה וכולל שני מסכים דיגיטליים מופרדים. האחד בגודל 16" לנהג, וכולל את כל מערכות הרכב ומד סל"ד גדול במרכזו, והאחר מסך בגודל 10.2" הממוקם מול הנוסע כדי להמחיש תחושה של נהג משנה לנוסע.
בתכנון הדינמיות של הפורוסאנגווה החדשה יישמה פרארי מטרה אחת מעל כולן: המכונית צריכה להיות מכונית ספורט אמיתית כמו שאר דגמי פרארי ולהיות ספורטיבית ומהנה לנהיגה. לשם כך ביצעה פרארי מגוון שינויים בדינמיות של הרכב ומציגה לראשונה מגוון פיתוחים במיוחד לפורוסאנגווה:
* מערכות הנהיגה המתקדמות ביותר כגון היגוי אחורי אקטיבי ועצמאי לכל גלגל - מגיעות מדגם Competizione 812 וחיישן השלדה ABS Evo with 6-CDS שמגיע מ-296 GTB. המערכות החדשות האלו משתלבות עם שאר מערכות הבקרה ונשלטות על ידי כפתור המנטינו שנמצא על ההגה ומשנה את התנהגות הרכב בהתאם לדרישת הנהג.
* בזכות המנוע המפורסם ועם תיבת הילוכים בעלת שמונה הילוכים ומערכת הנעה כפולה, לפורוסאנגווה הביצועים הטובים ביותר בסגמנט, עם תאוצה של 3.3 שניות למאה קמ"ש.
* פיתוחים חדשים לשלדה ושימוש בחומרים קלים כגון גג מסיבי פחמן, לראשונה בפרארי סדרתית, מביאים למשקל עצמי נמוך יחסית לגודל הרכב - 2,033 ק"ג.
* מתלי הרכב שודרגו. מתלי Multimatic האקטיביים פותחו במיוחד לפורוסאנגווה ובעלי יכולת מיידית לשלוט בתנועות המרכב הגבוה בתאוצה, בבלימה ובפניות. תגובת המתלים לשינויים מתרחשת ללא השהיה, והם בעלי 3 רמות קשיחות. עם חישוקי 22/23 אינץ', הם מאפשרים התנהגות כביש של מכונית ספורט עם נוחות של רכבי GT יוקרתיים. השימוש במתלים החדשים איפשר לפרארי לבטל את המוטות המייצבים המאפיינים רכבים בסגמנט הזה. המתלים מאפשרים מרווח גחון גבוה בהרבה מכל שאר דגמי פרארי, 18.5 ס"מ. אפשר להגביה את מרכב הרכב בשלושה ס"מ עד מהירות של 80 קמ"ש.
מחירה של הפורוסאנגווה מתחיל ב-3,325,000 ש"ח.