רולס־רויס קלסית עם מערכת חשמלית
חברות רבות מציעות כיום ערכות "הכנס־הפעל" להחלפת מנועי בעירה פנימית במערכות הנעה חשמליות, אך לא כל רכב קלסי או רכב יוקרה מתאים לשינוי כזה. לדוגמה, בפרארי טסטארוסה (Ferrari Testarossa) או בלמבורגיני דיאבלו (Lamborghini Diablo), מנוע V12 הוא חלק בלתי נפרד מהאופי ומהחוויה. לעומת זאת יש מכוניות שבהן המנוע שימש בעיקר כאמצעי תפעולי, ולכאן נכנס החידוש של חברת אוויס (Evice Technologies) הבריטית.
החברה הבת הלסיון (Halcyon) תבנה סדרה מוגבלת של 60 רכבי רולס־רויס סילבר שאדו (Rolls-Royce Silver Shadow) מחודשים עם מערכת הנעה חשמלית בהספק של 500 כ"ס ומתח עבודה של 800 וולט. המספר 60 נבחר לציון 60 שנה להשקת הדגם המקורי.
המערכת כוללת מנוע אחורי וסוללות קדמיות ואחוריות, ונשלטת על ידי תוכנה ייעודית שפותחה בחברה. משקל המערכת שווה למשקל מנוע הבעירה, תיבת ההילוכים ושאר הרכיבים המקוריים, לפיכך יחס המשקל בין החלקים הקדמיים לאחוריים נשמר, והאופי הדינמי של הרכב לא נפגע.
קיימים שלושה מצבי נהיגה: דרייב (Drive) לנסיעה יומית חלקה, ספיריטד (Spirited) לנהיגה דינמית יותר וטורינג (Touring) לטיולים ארוכים. כל מצב משפיע לא רק על אופי הנהיגה אלא גם על כיול המתלים ורמת הבלימה הרגנרטיבית. מערכת הניהול שולטת גם על פרוטוקולי טעינה AC ו־DC ועל מערכת תרמית אקטיבית שמקררת או מחממת את הסוללות, לשמירה על טמפרטורת עבודה מיטבית. אפשר לבחור גם בין חבילת סוללות לטווח של כ־400 ק"מ לבין גרסה משודרגת המאפשרת להגיע לטווח של כ־600 ק"מ.
כל רכב ייבנה בעבודת יד בתהליך שנמשך כ־12 חודשים, עם יותר מ־2,000 שעות עבודות על גוף וצבע. העיצוב החיצוני נשמר קרוב למקור, אך עם עדכונים עדינים כגון פגושים אחוריים מעוצבים מחדש המשתלבים טוב יותר בקווים של המרכב.
חלל הפנים עבר מהפכה מודרנית אך אלגנטית: מסך מולטימדיה נשלף עם תמיכה ב־Apple CarPlay ו־Android Auto, מערכת שמע יוקרתית, מצלמת רוורס, בקרת שיוט, מיזוג אוויר ומושבים קדמיים חשמליים מחוממים ומקוררים.
החזון של הנרי רויס היה לייצר מכוניות "שישוטו על הכביש בשקט ובאופן חלק לחלוטין." הנעה חשמלית שקטה וחלקה מתאימה יותר מכל להגשמת החלום ההנדסי הזה. המהלך של הלסיון הוא לא רק שדרוג ושיפור יוקרתי, אלא הצעה לשלב מורשת קלסית עם עתיד חשמלי לאספנים שמוכנים להשקיע סכום התחלתי של כ־570 אלף דולרים.







