מגה פרמיום
חדשות
טכנולוגיות מתקדמות
לעמוד קודם

מערכת נהיגה מהפכנית של ב־מ־וו

27/11/2025
זמן קריאה: 1 דק'

ענף הרכב העולמי רושם ציון דרך חדש עם השקת מערכת הנהיגה האוטונומית סנאפדרגון רייד פיילוט (Snapdragon Ride Pilot), פרי שיתוף פעולה בין BMW לחברת קוואלקום (Qualcomm Technologies). לאחר שלוש שנות פיתוח משותף אינטנסיבי, המערכת הושקה בדגם החשמלי BMW iX3, הראשון בסדרת הרכבים החדשה, ונועדה להגדיר מחדש את גבולות הבטיחות, היעילות והבינה המוטורית.

המערכת פועלת על גבי שבבי סנאפדרגון של קוואלקום ומופעלת באמצעות חבילת התוכנה סנאפדרגון רייד שפותחה עם BMW. היא כבר קיבלה אישור שימוש ביותר מ־60 מדינות, עם יעד להגיע ליותר מ־100 אישורים עד שנת 2026 וזמינה לכל יצרניות הרכב ולספקיות ברמה 1 (Tier-1), מה שהופך אותה לנכס תעשייתי גלובלי. בפיתוח המערכת השתתפו יותר מ־1,400 מהנדסים ומומחי תוכנה מגרמניה, מארצות הברית, משוודיה, מרומניה ומצ'כיה, שם ממוקם מרכז הבדיקות האוטונומיות של BMW.

מנכ"ל קוואלקום אמר, כי העבודה עם צוות ההנדסה של BMW הייתה יוצאת דופן ויצרה מערכת מהשורה הראשונה שמביאה את יתרונות הנהיגה האוטונומית לכל רכב ולכל שוק. ד"ר מיהיר איובי (Mihir Ayoubi), סמנכ"ל בכיר לפיתוח חוויית נהיגה ב־BMW, הוסיף כי המערכת היא נדבך מרכזי בקפיצת הדרך הטכנולוגית שמייצגת את סדרת הרכבים החדשה.

מבנה טכני

במרכז המערכת נמצאת חבילת התוכנה סנאפדרגון רייד, המשלבת את יכולות הראייה הממוחשבת של קוואלקום עם מדיניות הנהיגה שפיתחה BMW. הפלטפורמה הגמישה והחסכונית מאפשרת ליצרניות לבחור בין יישום עצמאי של מדיניות נהיגה לבין פתרון מלא של קוואלקום.

המערכת מבוססת על ראייה היקפית 360 מעלות באמצעות מצלמות המזהות עצמים, תמרורים ונתיבים, ומספקות עזרי חניה וניטור נהג תוך שימוש בארכיטקטורת "מבט מלמעלה" ובנתוני מצלמות עין דג. היא עומדת בתקני בטיחות מחמירים, בהם ASIL ו־FuSa, לצד תקנות NCAP, FMVSS127 ו־DCAS, ומשלבת מנגנוני הצפנה ובקרת איומים בזמן אמת.

המערכת מבוססת על שילוב של מודלים מבוססי בינה מלאכותית וחוקים קשיחים לחיזוי התנהגות תנועה ותכנון מסלול, מה שמאפשר לה להתמודד עם סביבות עירוניות ובין־עירוניות מורכבות. היא ניזונה ממאגר נתונים וסימולציות חדשני, המשלב נתוני שטח אמיתיים עם נתונים סינתטיים לצורך אימון מתמשך. עדכוני תוכנה מהרשת מאפשרים שדרוגים שוטפים לשיפור ביצועים ובטיחות לאורך זמן.

סנאפדרגון רייד מפעילה את יחידת המחשוב המרכזית של הדגם, המכונה "המוח של הנהיגה האוטומטית", המספקת פי עשרים כוח עיבוד לעומת הדור הקודם. היא כוללת שבבי SoC עתירי ביצועים לעיבוד נתוני חיישנים, מודולים לראייה ממוחשבת, מערך מצלמות ורדארים ברזולוציה גבוהה, ומאפשרת החלפת נתיבים אוטונומית בהתאם לרמזי הנהג, סיוע בנהיגה אוטונומית בכבישים מהירים, עזר חניה מבוסס בינה מלאכותית עם זיהוי מקום וניטור פנים מבוסס מצלמה. לדגם שבב קוואלקום המאפשר תקשורת בין הרכב לסביבה (V2X), לזיהוי סכנות מחוץ לשדה הראייה של הנהג, מה שמייצר שכבת בטיחות נוספת.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
בטעינה...
כותרת
תוכן