המפרט ברכב שהתקבל נמוך מהמפרט שנרכש
חברת המזרח לשיווק מכוניות (1994) מהרצליה, היבואנית הבלעדית של רכבי חברת לנדרובר (LANDROVER) ורכבי יגואר (JAGUAR) בישראל, נתבעת לשלם 300,000 ש"ח לאיריס חן, תושבת ר"ג.
לדברי חן, במחצית חודש נובמבר 2021 היא רכשה מהנתבעת רכב מסוג DEFENDER 110 SE 250 PS, שנת ייצור 2022, של יצרנית רכבי היוקרה, החברה האנגלית JAGUAR LAND ROVER. זאת בעקבות מצגי שווא מאת נציגי חברת המזרח לשיווק מכוניות. בין השאר אמרו לה נציגי הנתבעת, כי מדובר ברכב פאר של תעשיית הרכב האירופית, המצטיינת באיכות ללא פשרות.
למרבה הצער והתדהמה, טוענת חן, התברר כי המפרט ברכב שהתקבל שונה מהותית ממפרט הרכב שעליו הוסכם ואשר רכשה, וכי הרכב נעדר אביזרים ופיצ'רים המפורטים במפרט. גרוע מכך, התברר כי מצגי הנתבעת היו מצי שווא הנגועים ברשלנות, והרכב שהתקבל הוא מוצר נחות או ברמה פחותה מהרכב שנרכש, ובוודאי אינו תואם את המפרט או אינו כולל את האביזרים שהיו אמורים להיות ברכב שהוזמן ובעבורו שילמה התובעת.
לטענתה, היא רכשה האת הרכב האמור לאחר שהנתבעת הטעתה אותה לחשוב, כי היא רוכשת מוצר ברמה הגבוהה ביותר, שכן כידוע, רכבי LAND ROVER הם רכבי יוקרה יקרים, של חברה המתיימרת להיות אחת מיצרניות הרכב המובילות בעולם, והם כוללים רשימת אביזרים.
התובעת מציינת, כי רכישת רכב מסוג זה מחייבת עמידה בתו איכות ושירות ברמה הגבוהה ביותר. מאחר שעסקינן בעסקת מכר שנולדה בחטא על בסיס הטעיה בוטה, למצער מתוך רשלנות, בימ"ש השלום בהרצליה מתבקש לפסוק לתובעת פיצוי המשקף את הפרשי המפרטים בין הרכב שהוזמן לבין הרכב שהתקבל, כולל עלות העבודות הדרושות לצורך התאמת הרכב למפרט שנרכש.
בית המשפט אף מתבקש לפסוק לתובעת פיצוי המשקף באופן ריאלי את עוגמת הנפש הרבה שנגרמה לה שעה שהמתינה חודשים רבים לקבלת רכב יוקרה חדש, ולאחר קבלתו התגלה, למרות ניסיונות הסתרה של הנתבעת, כי התקבל מוצר נחות ושונה בתכלית מזה שהוזמן ונרכש.