ה-SUV קופה אודי Q8 במגוון גרסאות
צ'מפיון מוטורס, יבואנית Audi בישראל, החלה לשווק את Audi Q8 המחודש. ה-SUV המפואר, דמוי הקופה של מותג היוקרה הגרמני, נוחת בהיצע נרחב של מנועים ובשלוש גרסאות: TDI, פלאג אין הייבריד (PHEV) ו-SQ8, גרסת ביצועים המשלבת נוחות ותכונות ספורטיביות מובחרות. Audi השיקה את Q8 בשנת 2019 והוא זכה להצלחה גלובלית של מאות אלפי מכירות. מחירו ההתחלתי של Q8 (גרסת מנוע PHEV) אשר ישווק בישראל הוא 720,000 ₪ פלוס אגרת רישוי של 5,203 ₪.
מתיחת הפנים של Q8 מטפחת את המראה השרירי עם שינויים באזור הפגושים, הפנסים ותאורת ה-LED מטריקס. Q8 מתכתב עם שפת יצרן מעודכנת בחלקו הקדמי ובזנבו, עם שינויים בפתחי היניקה ובעיצוב הסבכה, אשר משלימה את תיחום יחידות התאורה. כל דגמי Q8 משווקים בישראל בגימור S-line וכוללים גג-פנורמי, ספוילר אחורי, חבילת High gloss ועוד. לגרסת SQ8 עיצוב קרבי המושג באמצעות השחרה של חלקי פגושים, שבכה, חלונות ועוד לצד תאורת Laser קדמית ותאורת OLED אחורית עם אפשרות לבחור חתימת אור ייחודית וסממנים נוספים.
הרכב המנועים של Q8 רחב ומגוון, ומאפשר בחירה ביחידת כוח לפי העדפה על בסיס הנעה כפולה סטנדרטית (קוואטרו). בגרסה הפופולרית מנוע טורבו דיזל TDI גמיש ועוצמתי בנפח 3.0 ליטרים בטכנולוגיה מיקרו היברידית, המחובר לתיבת הילוכים אוטומטית S-tronic עם 8 מהירויות, התקנית בכל משפחת Q8. דגם Q8 S-line 50 TDI מחלץ תפוקה מרבית של 286 כ"ס ב-3,600 סל"ד ומומנט של 62.1 קג"מ הזמינים בטווח שבין 1,750 ל-3,250 סל"ד. הוא יאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-6.1 שניות ויגיע למהירות מרבית של 241 קמ"ש. מחירו ההתחלתי של Q8 S-line 50 TDI הוא 729,000 ₪ בתוספת אגרת רישוי של 5,203 ₪.
בגרסת PHEV שתי רמות ביצועים עם נתונים מובחנים: 55TFSIe וגרסת 60TFSIe. יחידת הכוח מבוססת על מנוע בנזין 3.0 ליטרים טורבו עם שש בוכנות בעל 340 כ"ס, משולב עם מנוע חשמלי 130 קילוואט וסוללת 22 קילוואט/שעה. ההספק המאוחד של המערכת בדגם 55TFSIe מתייצב על 394 כ"ס המתקבלים ב-5,200 סל"ד, והמומנט הוא 61.2 קג"מ הזמינים מטווח של 1,370 סל"ד ועד 4,500 סל"ד. המיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש אורך 5.7 שניות, ומהירותו המרבית היא 240 קמ"ש.
לדגם 60 TFSIe ביצועים חזקים יותר. הספק המערכות הכולל מסתכם ב-489 כ"ס ב-5,200 סל"ד, והמומנט מתוגבר ל-71.4 קג"מ הזמינים מטווח של 1,370 סל"ד ל-4,500 סל"ד. בשל משקל עצמי של 2.4 טונות הוא מפחית 0.7 שניות במיאוץ ל-100 קמ"ש לעומת גרסת הכניסה, ובעל נתון של 5.0 שניות בלבד. מהירותו המרבית היא 240 קמ"ש.
מחירו ההתחלתי של Q8 S-line 55 TFSIe הוא 720,000 ₪, ומחירו ההתחלתי של Q8 S-line 60 TFSIe הוא 815,000 ₪. למחירים נוספת אגרת רישוי בסך 5,203 ₪.
מהדורת SQ8 החדשה מייצגת את הגרסה החזקה ביותר במשפחה זולת RSQ8. דגם זה חמוש בתחנת כוח 4.0 ליטרים, שמונה בוכנות בנזין TFSI, השולחת לכל הגלגלים תפוקה מרבית של 507 כ"ס ב-5,500 סל"ד ו-78.5 קג"מ מטווח שנע בין 2,000 ל-4,000 סל"ד. SQ8 נעזר בתיבת ה-8 מהירויות כדי להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.1 שניות ולהגיע למהירות מבוקרת אלקטרונית של 250 קמ"ש. כדי לחדד את יכולותיו, דגם SQ8 מצויד גם במתלים אדפטיביים בעלי כיול ספורטיבי, כולל דיפרנציאל ספורט מוגבל החלקה, היגוי אלקטרו-מכני, היגוי לסרן האחורי, מערכת בלימה מחוזקת וצמיגי ספורט.
מחירו ההתחלתי של SQ8 TFSI הוא 913,000 ₪ נוסף על אגרת רישוי בסך 5,203 ₪.
Q8 שומר על מידותיו וצלליתו עם אורך כולל של 4.99 מ', רוחב של 1.99 מ' ובסיס גלגלים של כמעט שלושה מ'. חלל הנוסעים מיישר קו עם רכבי Audi החדשים ביותר. הוא מצויד במערכות מולטימדיה חדישות ובמערך מתוחכם של בקרות ומעטפת בטיחות מלאה. מול הנהג מוקרן לוח מחוונים דיגיטלי מלא Audi virtual cockpit בגודל 12.3". במרכז הקונסולה צג ראשי 10" ומסך תחתון בגודל 8.6".
הציוד התקני כולל ממשקי Apple ו-Android, בורר מצבי נהיגה, מערכת שמע של B&O עם 17 רמקולים בהספק 730W בטכנולוגיית 3D, בקרת אקלים ארבעה אזורים, משטח טעינה אינדוקטיבי לסלולרי, מצלמות היקפיות 360, חיישנים היקפיים ועוד. דגם SQ8 נבדל מבני משפחתו באמצעות מראה ספורטיבי יותר (פגושי S, חישוקים ייחודיים, וסמלים).
קיימת חבילה אופציונלית, Superior, להעשרת חוויית הנהיגה וחלל הנוסעים. היא מוצעת לדגם TDI ולדגם 55 TFSIe, וכוללת מערכת היגוי דינמי לכל הגלגלים, תצוגה עלית, תקרה דינמית מיקרו פייבר, עיסוי למושבים הקדמיים, תאורת OLED אחורית (כולל חתימת אור ייחודית לבחירה), חבילת עיצוב חיצונית שחורה מורחבת (סמלים, שבכה, בתי מראות צד ופסי גג) וחבילת עור פנימי מורחבת. כל זה אבזור סטנדרטי ב-Q8 S-line 60 TFSIe וב-SQ8 TFSI.
כל דגמי Q8 כוללים את מערכות הבטיחות החכמות והמתקדמות ביותר של היצרן: מניעת סטייה מנתיב, בלימת חירום אוטומטית, בלימת חירום עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי דו-גלגלי, סיוע בזיהוי רכב בשטח "מת" במראות הצד, בלימה אוטומטית בנסיעה לאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת אזהרה מפני פתיחה מסוכנת של הדלת, Front Cross Traffic Assist, חניה אוטומטית, מצלמת 360 ועוד.