מגה קלינטק
חדשות
חדשות מזון
לעמוד קודם

תוויות קיימות ובחירות של צרכני מזון

14/03/2022
זמן קריאה: 2 דק'

יותר ממחצית (55%) מהצרכנים העולמיים נוטים לרכוש פריט מזון ארוז שסומן בתווית קיימות. כך על פי סקר של קרגיל, ענקית המזון האמריקנית. מדובר בעלייה של ארבעה אחוזים לעומת הסקר האחרון של החברה שהתקיים ב-2019. קרגיל סקרה 6,000 צרכנים ב-11 מדינות.

מבין 550 משתתפי הסקר בארצות הברית, רובם מחפשים תוויות "ממקור בר-קיימא" (63%) ו"מיוצר באחריות" (57%), זאת לפני תוויות כגון "שימור משאבי טבע" (49%), "סחר הוגן" (46%) ו"אריזה מופחתת" (39%).

ככל שהצרכנים ממשיכים לדרוש אחריות מחברות המזון, הרשויות בארצות הברית מאותתות על שיטות קיימא שלהן תוויות על מוצרים, בכלל זה מקורות של מרכיבים כגון שמן דקל וקקאו, אשר נקשרו לכריתת יערות ולעבודת ילדים.

המודעות והעניין של צרכנים בקיימות של המזון שלהם עולה ברחבי העולם, והנושא נעשה גורם חשוב יותר ברכישות שלהם, כך מגלה סקר קרגיל. בברזיל ובמקסיקו נצפתה עלייה של 13 אחוזים ברכישות מזון ארוז עם תוויות קיימות מאז 2019. בהודו ובבריטניה נרשמו עליות של אחד-עשר ושמונה אחוזים, בהתאמה.

בתגובה, יצרני מזון ניסו להדגיש את אישורי הקיימות של המוצרים שלהם. ענקית החטיפים מונדלז שואפת להשיג את כל הקקאו במותגי השוקולד שלה עד שנת 2025 מתוכנית Cocoa Life שלה, המתמקדת בפיתוח שרשרת אספקה בת קיימא למרכיב. ג'נרל מילס וקלוג חברות ב-RSPO (Roundtable on Sustainable Palm Oil), עמותה המפתחת סטנדרטים גלובליים לשמן דקלים בר-קיימא. קלוג מציגה את תיוג הסימן המסחרי שלה על הקרקרים של Carr's בארצות הברית.

בוועידת האקלים COP26 של האו"ם שהתקיימה בשנה שעברה, הדגישו כמה חברות מקורות בני קיימא של מרכיבים כמרכיב מרכזי באסטרטגיית הקיימות שלהן. מנכ"ל מארס, גרנט ריד אמר, כי החברה הפחיתה מאוד את רמת כריתת היערות על ידי מעקב הדוק יותר אחר ייצור שמן הדקלים שלה.

לאחרונה הודיעה נסטלה, כי תשלש את המימון שלה למאמצי קיימות בחקלאות קקאו ל-1.4 מיליארד דולר עד שנת 2030. זה כולל תשלום לחקלאי הקקאו באפריקה, שם מקור רוב היבול, עם שיטות חקלאיות ידידותיות לסביבה.

בדו"ח מצב החטיפים לשנת 2022, מצאה Mondelez כי 85% מהצרכנים קונים או רוצים לרכוש חטיפים מחברות שפועלות לקיזוז ההשפעה הסביבתית שלהן. החברה השיקה פלטפורמה לתמיכה במיזמי קיימות בשנת 2021, בכלל זה כאלה שמגנים על יערות ומגבירים את החוסן באזורים שבהם החברה שואבת חומרי גלם.

 


מקור: www.fooddive.com

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
בטעינה...
כותרת
תוכן