מגה קלינטק
חדשות
חדשות תחבורה
לעמוד קודם

וולוו מובילה במאמצים סביבתיים

20/10/2025
זמן קריאה: 1 דק'

חברת וולוו (Volvo) ממשיכה לחזק את מעמדה כחלוצה בתחום הקיימות בתעשיית הרכב, והפעם עם נתוני הובלה עולמיים בשימוש ב"פלדה ירוקה". דו"ח חדש של ארגון "תחבורה וסביבה" (Transport & Environment) מציב את וולוו בראש דירוג יצרני הרכב שהתחייבו להשתמש בפלדה דלת־פחמן, עם שילוב של יעדים שאפתניים, שקיפות מלאה והסכמי רכש שכבר נחתמו עם ספקים.

החשיבות של פלדה ירוקה אינה שולית: עד 30% מפליטות הפחמן בתהליך ייצור הרכב מגיעות מפלדה. המשמעות היא שגם אם יצרניות הרכב עוברות לחשמל ומעלימות פליטות מצינור המפלט, הייצור עצמו נותר מזהם מאוד. פלדה ירוקה מיוצרת בתהליכים הנשענים על אנרגיה מתחדשת במקום פחם ודלק מאובן כמרכיב מרכזי במאמץ להפחתת פליטות.

על פי דירוג שפרסמה הקואליציה Lead the Charge, וולוו מקבלת ציונים גבוהים בכל המדדים: שקיפות דיווח על שרשרת אספקה, הצבת יעדים כמותיים לשימוש בפלדה ירוקה וממוחזרת וחתימת הסכמי אספקה עם יצרנים שמתחייבים לפלדה נטולת פליטות כמעט. מרצדס (Mercedes-Benz) דורגה שנייה, וטסלה, GM ופורד סוגרות את החמישייה המובילה. טסלה זכתה להערכה מיוחדת על היותה היחידה שמדווחת בפירוט על פליטות טווח 3 (Scope 3) בשרשרת הפלדה שלה -פליטות טלו מתרחשות בשלבי הייצור של ספקים.

פעילות ארגונים סביבתיים ויצרנים

הפוטנציאל להשפעה סביבתית עצום: 17% מהביקוש לפלדה באירופה מגיעים מתעשיית הרכב, ובארה"ב ובגרמניה - 26%. שינוי חד ומהיר של התעשייה לשימוש בפלדה ירוקה עשוי להפחית פליטות בקנה מידה עצום.

ארגון T&E מדגיש כי לאחר ביטול פליטות מצינור המפלט בזכות המעבר לחשמל, הצעד המתבקש הבא הוא דה־קרבוניזציה של תהליכי הייצור עצמם. לכן הוא פועל מול הנציבות האירופית כדי לקבוע יעדים מחייבים לשימוש בפלדה ירוקה ברכבים חדשים: 40% עד 2030, 75% עד 2035 ו־100% עד 2040. הדרישות כוללות גם תמריצים לייצור פלדה ירוקה בתוך גבולות האיחוד האירופי כדי לחזק את חוסנה של התעשייה המקומית ולמנוע "יבוא עקיף" של פלדה מזהמת ממדינות אחרות.

חדשנות פורצת דרך אינה זרה לוולוו. היא החברה שהמציאה את חגורת הבטיחות בעלת שלוש הנקודות והעניקה את הפטנט לעולם בחינם. כיום היא גם אחת היצרניות הראשונות שהתחייבו למעבר מלא לרכב חשמלי, עם תוכניות אגרסיביות יותר ממרבית המתחרות. ההובלה שלה בתחום הפלדה הירוקה משתלבת היטב באסטרטגיה רחבה שמעמידה קיימות במרכז.

אם יצרניות נוספות ילכו בעקבותיה, המעבר לפלדה ירוקה עשוי להיות הצעד המרכזי הבא בהפחתת טביעת הרגל הפחמנית של תעשיית הרכב העולמית. בעבור האיחוד האירופי, דוגמה זו עשויה לשמש הוכחה שדרישות מחמירות יותר כלפי התעשייה לא רק אפשריות אלא גם חיוניות ליצירת עתיד תחבורתי בר־קיימה.

 

לפרטים נוספים

 

וולוו ES90

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
בטעינה...
כותרת
תוכן