וולמארט משקיעה בטכנולוגיות אוטומציה
ענקית הקמעונאות וולמארט הודיעה על מכירת חטיבת המערכות המתקדמות והרובוטיקה שלה לשותפתה הטכנולוגית Symbotic, במסגרת מאמץ להאיץ פיתוח של טכנולוגיות אוטומציה למרכזי האיסוף והמשלוחים שלה.
נמסר כי Symbotic תפתח ותבנה בעבור וולמארט פלטפורמת רובוטיקה מבוססת בינה מלאכותית שתפעל במרכזי איסוף ומשלוח מואצים (APD). וולמארט התחייבה להשקיע 520 מיליון דולר בפיתוח הטכנולוגיה, ולרכוש ולהטמיע כ-400 מרכזים כאלה בשנים הקרובות, עם אופציה להרחבת ההיקף בעתיד.
שיתוף הפעולה בין וולמארט ל-Symbotic החל בשנת 2017. במסגרתו Symbotic מטמיעה פלטפורמת תוכנה ורובוטיקה במרכזי ההפצה האזוריים של וולמארט ברחבי ארצות הברית. ההסכם החדש בין הצדדים יימשך 12 שנים, והטכנולוגיה שתפותח בעבור וולמארט תהיה בלעדית לרשת הקמעונאות בתקופה זו. בתום חלון הבלעדיות, Symbotic מתכננת להציע את הטכנולוגיה לשוק הקמעונאי הרחב, כך לדברי קרול היברד, סמנכ"לית הכספים של החברה.
מרכזי האיסוף והמשלוח החדשים של וולמארט יתבססו על מערכת אוטומציה ממוזערת שתוצב בחדרי אחסון מאחורי החנויות. המערכת תאפשר שליפה אוטומטית של מוצרים למילוי הזמנות לקוחות בעבור איסוף בחנות או משלוח "המייל האחרון".
"אנחנו צופים שהשילוב בין המומחיות של Symbotic לבין שיתוף הפעולה רב-השנים שלנו בתחום חדשנות שרשראות האספקה יתרום רבות לשיפור השירות ללקוחות", אמר גרג קאתי, סמנכ"ל החדשנות והטרנספורמציה של וולמארט.
השקעה באוטומציה נהפכה לאחת האסטרטגיות המרכזיות של וולמארט בעשור האחרון. בשנת 2024 לבדה, החברה מיכנה מרכזי הפצה אוטומטים באריזונה וארקנסו, והכריזה על תוכניות להוסיף חמישה מרכזי הפצה אוטומטיים לשרשרת אספקת המזון שלה. החברה גם החלה להשתמש במלגזות אוטונומיות בארבעה מרכזי הפצה: בפלורידה, בטקסס, בניו יורק ובאלבמה.
וולמארט מעריכה, כי עד סוף השנה 65% מחנויותיה יקבלו סחורה ממרכזי הפצה מתקדמים. האוטומציה כבר מניבה תוצאות: החברה הצליחה להוריד את עלויות המשלוח בארה"ב ב-40% ברבעון הפיסקלי האחרון שלה.
בקריאה למשקיעים ב-19 בנובמבר ציין סמנכ"ל הכספים של וולמארט, ג'ון דיוויד רייני, כי האוטומציה בשרשרת האספקה היא אחד הגורמים המרכזיים שהביאו לשיפור היעילות.