מגה פרו מדיה
מגה פרו מדיה ראשי
מגה דו
לעמוד קודם

שני קטנועים עירוניים, אפריליה SR GT

25/04/2022
זמן קריאה: 2.5 דק'

עופר אבניר החלה לשווק שני קטנועי אדוונצ'ר עירוניים מסדרת אפריליה SR GT החדשה. הקטנועים בגרסאות 125 ו-200 סמ"ק, עם חוויית רכיבה המביאה יתרונות מרכיבת שטח לעולם האורבני. דגמי SR GT מאמצים אלמנטים מעולם האדוונצ'ר ומשלבים אותם בקטנועים כדי לספק רכיבה ספורטיבית מבעבר בזכות תנוחת רכיבה, צמיגים דו-שימושיים המורכבים על חישוקי גלגלים הגדולים, מהלך מתלה ארוך ומרווח גחון גבוה.

ה-SR GT 125 החדש יעלה 21,950 שקלים וה-SR GT 200 החדש יעלה 24,950 שקלים. המחירים כוללים אגרת רישוי.

קונספט קטנועי ה-GT החדשים של אפריליה מתחבר לטרנד החם Urban Adventure, שנוצר כדי להגביר את ההנאה מרכיבת היומיום העירונית בלי לוותר על יכולות רכיבה בינעירוניות ארוכות טווח. הקטנועים מציעים תנוחת רכיבה מעולם האופנועים, עם כידון גבוה, רחב וערום מפלסטיקה שמסתירה אותו. המרחב מאחורי הכידון מאפשר לרוכב לאמץ מגוון תנוחות רכיבה ומנח רגליים על מדרס הכלי.

המתלים בעלי המהלך הארוך ומרווח הגחון הגבוה (175 מ"מ) מבטיחים טיפול אידיאלי בפגעי כביש ובמכשולים שעלולים לצוץ ברכיבה עירונית. הצמיגים, ברוחב 110 מ"מ מלפנים ו-130 מאחור, מגיעים בפרופיל דומה לצמיגי שטח עטורי קוביות, ומאפשרים רכיבה בטוחה ונשלטת על אספלט משובש ואף בדרכי עפר הדוקות.

דגמי SR GT של אפריליה מעוצבים בהשראת אופנועי הכביש והמסלול של היצרנית בעולמות המרוצים, לצד השראה עיצובית מעולם רכיבת השטח. עם שלדת עריסה כפולה, מובטחים ביצועים ספורטיביים וממדים קומפקטיים. העיצוב, הכולל קימורי מעטפת ספורטיביים, מגיע גם עם קורה מרכזית בין רגלי הרוכב, המדמה מראה של אופנוע. לוחית הרישוי ממוקמת מאחורי הגלגל האחורי כדי לשמור על מראה זנב נקי, וידיות המורכב מוטמעות בתוך זנב הקטנוע ומשלימות את המראה.

שני הקטנועים מצוידים במנועי I-Get מתקדמים, והם מהחזקים בקטגוריות הנפח שלהם. מנועי I-Get החדשים של פיאג'ו, בעלי תקן יורו 5, כוללים מערכת Stop & Go. הספק דגם ה-125 סמ"ק הוא 14.7 כוחות סוס המתקבלים ב-8,750 סל"ד, ומומנט של 1.22 קג"מ מתקבל ב-6,500 סל"ד. לדגם ה-200 סמ"ק מנוע בנפח 174 סמ"ק המפיק 17.5 כוחות סוס המתקבלים ב-8,500 סל"ד ומומנט של 1.68 קג"מ ב-7,000 סל"ד.

באבזור הטכנולוגי נכללים בין השאר תאורת LED מלאה מלפנים ומאחור, תצוגת LCD בלוח השעונים ואפשרות בתשלום לחיבור מערכת המולטימדיה של אפריליה (מערכת MIA).

המתלה הקדמי מתוצרת Showa והוא בקוטר 33 מ"מ עם מהלך של 122 מ"מ. מאחור הוצבו זוג בולמי Showa בעלי חמש אפשרויות לכיוון עומס קפיץ ועם מהלך מתלה של 102 מ"מ. שילוב מתלים זה מבטיח רכיבה מדויקת ויכולות דינמיות גבוהות בזמן הרכיבה בלי לפגוע בנוחות או בהנאה מהרכיבה.

ה-125 סמ"ק שוקל 144 ק"ג (רטוב) וגרסת 200 סמ"ק שוקלת 148 ק"ג. קוטר הגלגל הקדמי הוא 14", וקוטר הגלגל האחורי הוא 13".

מערכת הבלימה של גרסת ה-125 סמ"ק מורכבת מדיסק קדמי בקוטר 260 מ"מ מלפנים ו-220 מ"מ מאחור. דגם ה-200 סמ"ק צויד במערכת ABS מלאה בעלת ערוץ יחיד, שפותחה בשיתוף פעולה בין אפריליה ל-Bosch. לשני הקטנועים מכל דלק בקוטר תשעה ליטרים המאפשר טווח רכיבה פוטנציאלי של 350 ק"מ בין תדלוקים. לדגם ה-125 סמ"ק תצרוכת דלק של 40 ק"מ לליטר, ולדגם ה-200 סמ"ק תצרוכת אופטימלית של 38.5 ק"מ לליטר.

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן