מגה אקסקלוסיב
חדשות
אופנה והלבשה
לעמוד קודם

הווינטג' מאיים על מותגי יוקרה

15/11/2023
זמן קריאה: 1 דק'

בעולם הדינמי של אופנת היוקרה, תעשייה מעגלית מייצגת אתגר מורכב למותגים מבוססים. ככל שיש יותר פריטי יוקרה מיד שנייה באיכות גבוהה, כך הם מאיימים על המחסור של מותגי היוקרה​​. הזמינות העולמית של מוצרי יוקרה כמעט זהים דיללה את ההיצע הייחודי של השווקים המקומיים. זה לצד עליית עלויות הייצור והצורך בקונגלומרטים יוקרתיים כדי לשמור על שולי רווח, הביאו לאסטרטגיות כגון עליות מחירים וייעול עלויות הייצור, שבמקרים מסוימים כולל התפשרות על איכות חומרי הגלם.

העלייה בהתלהבות מהווינטג', במיוחד בקרב צרכנים מדור Z המודעים לסביבה, הפכה את קניות הווינטג' לחיפוש אוצרות חברתי. שינוי זה מיקם את היוקרה מיד שנייה כשער לצרכני יוקרה, ומציע אפשרות נגישה יותר מבחינה כלכלית​​. פריטי אופנה יוקרתיים וינטג', עם נדירותם ואיכותם, נתפסים כיום לא רק כהצהרות אופנתיות אלא כהשקעה פוטנציאלית, המתיישרת עם קטגוריות הערך של אמנות ורהיטים.

למרות הפיתוי של שוק יד שנייה, שחקנים גדולים כגון TheRealReal ו-Poshmark נאבקים למצוא דרך עמידה לרווחיות, מתמודדים עם אתגרים כגון איכות המלאי, טביעת הרגל הפחמנית של השילוח העולמי והמורכבות של אימות האותנטיות. גם חינוך הצרכן חיוני, שכן הפלטפורמות מציגות מערכות דירוג כדי להבהיר את מצב הפריטים ולעמוד בציפיות של בסיס צרכנים רחב יותר​. בעבור מותגי יוקרה מדור קודם, זה חידה. מכירת פריטים פחות בתוליים מסמנת סטייה מהתדמית המסורתית שלהם. עם זאת צרכנים מסוימים עשויים להעדיף חלופות זולות על פריטים חדשים. מותגים כגון סן לורן התעסקו במכירת פריטי וינטג', אם כי לא מהמותג שלהם. הדבר מלמד על גישה טנטטיבית לשוק הזה.

צמיחת שוק היוקרה המעגלי מעלה שאלות קיומיות בעבור חברות יוקרה מסורתיות לגבי בקרת שרשרת האספקה, אפילו בעבור פריטי יד שנייה. אימוץ הכלכלה המעגלית ומעקב אחר שוק היד השנייה עשויים להיהפך בקרוב לחיוניים. שוק היוקרה המסורתי עומד בפני תקופה טרנספורמטיבית, שבה אופנת יוקרה מעגלית היא לא רק טרנד אלא שינוי ממשי שעשוי להגדיר מחדש יוקרה לצרכנים מודרניים ולחייב שחקנים מבוססים להסתגל למציאות חדשה.

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן