מגה אקסקלוסיב
חדשות
נופש ומלונות
לעמוד קודם

מחקר חדש של Booking.com: כך תשלבו בין חופשה משתלמת לבין שמירה על איכות הסביבה

27/04/2023
זמן קריאה: 3.5 דק'

Booking.com מפרסמת מחקר חדש, עם תובנות שנאספו מיותר מ-33,000 תיירות ותיירים מ-35 מדינות. המחקר מתמקד בדילמה של תיירים המעוניינים לשלב בין צמצום עלויות לבין העדפות המאפשרות התחשבות באיכות הסביבה ובקיימות. מהסקר עולה כי יותר מחצי מהמשיבים הישראלים (64%) מאמינים שצריך לפעול כבר עכשיו ולבחור באפשרויות "ירוקות" ומקיימות יותר כדי לשמור את כדור הארץ עבור הדורות הבאים. כ 35% מהמשיבים הישראלים אמרו שהחדשות האחרונות לגבי שינוי האקלים גרמו להם להיות מודעים יותר לנושא - ועם זאת, כשהם מנסים לשלב את המודעות המתגברת עם הבחירה לאן, מתי ואיך לנסוע, הם עומדים בפני דילמה. בעוד כמעט חצי מהנשאלים (43%) חושבים שמצב הסביבה יחמיר במהלך ששת החודשים הקרובים, 66% מהישראלים מאמינים שמשבר יוקר המחיה יחמיר גם הוא, וכך נוצר מצב שבו אנשים מתקשים לתעדף את הנושאים שחשובים להם במהלך החופשה.

חוסר היציבות הגלובלי מוביל לשתי החלטות כלכליות מנוגדות:

המצב הכלכלי בעולם השתנה בצורה דרמטית מאז השנה שעברה, והנושאים הגדולים שמטרידים את האנשים כיום הם משבר יוקר המחיה ומשבר האקלים. כמעט מחצית (45%) מהתיירים הישראליים אמרו שהם רוצים לנסוע ולטייל באופן מקיים יותר בשנה הקרובה, בעוד ש-75% מהמשיבים הישראליים חושבים שמשבר האנרגיה העולמי ועליית יוקר המחיה ישפיעו על התוכניות הכלכליות שלהם. מה שאומר ששיעור לא מבוטל של תיירים יתמקד רק באחד מהנושאים, ובהכרח על חשבון הנושא השני. בעקבות העלייה באינפלציה, כמעט חצי מהתיירים מרגישים שהם צריכים לבחור בין קיימות לבין הוצאה כספית סבירה. 46% מהנשאלים מאמינים שמקומות אירוח מקיימים הם יקרים מדי (עלייה של 34% מהנתונים שפרסמה Booking.com בשנת 2022). בעיני תיירים אלו, שילוב הקיימות בענף התיירות אינו בהכרח עניין דחוף, בתקופה שבה הם מודאגים יותר מהיכולת לשלם את החשבונות החודשיים. מכאן שרק 19% מהתיירים והתיירות הישראליים מעידים שיהיו מוכנים לשלם יותר על מקומות אירוח שקיבלו הסמכה בתחום הקיימות ומוכנים להשקיע יותר כדי להרגיש בטוחים שבחרו באפשרות עם יכולת השפעה חיובית על הסביבה או תרומה כלשהי לשמירה על כדור הארץ.

במצב שבו עשויה להתקיים סתירה בין בחירה באפשרויות אירוח מקיימות השומרות על הסביבה, לבין חיסכון כלכלי, עולה הצורך בהטבות ומבצעים משתלמים. יותר מחצי (54%) מהנשאלים הישראליים מעוניינים בהנחות ובתמריצים עם ערך כספי, שיעזרו להם לבחור באופציות ידידותיות יותר לסביבה.

כמחצית (47%) מהתיירות והתיירים הישראלים שהשתתפו בסקר מאמינים שאין בענף מספיק אפשרויות שמעודדות קיימות. 65% רוצים שחברות התיירות יציעו יותר אפשרויות מקיימות. למרות הכוונות הטובות, 55% מהתיירים לא יודעים איפה למצוא אפשרויות כאלה.

 

Hotel Pienzenau Am Schlosspark. צילום: Booking.com

Pénde Natura Residences. צילום: Booking.com

Cape Byron Retreat. צילום: Booking.com

מאמצים הרגלי קיימות קטנים, גם בחופשה

בשנה האחרונה יש עלייה משמעותית במספר התיירות והתיירים שמאמצים הרגלי קיימות יומיומיים גם בחופשה. 72% מהנשאלים הישראלים העידו שהם מכבים אורות ומכשירי חשמל במקומות אירוח כשהם יוצאים החוצה. נתון מעניין לא פחות הוא שתיירים מקבלים החלטות משמעותיות במהלך חופשות, מעבר להרגלים הקטנים והשגרתיים. מבחינת תחבורה למשל, 36% מהם מתכננים את מסלול הטיול בין האתרים השונים, כך שיוכלו להגיע ברגל, באופניים או בתחבורה ציבורית. 39% בוחרים לנסוע לטייל שלא בעונת השיא, כדי להימנע מעומס תיירים ביעד. בשני הנתונים האלה יש עלייה של 32% בהשוואה לשנת 2022.

תעשיית התיירות חייבת להתאים את עצמה לציפיות המשתנות של צרכנים מודעים יותר, ולתת להן מענה. 57% מהמשיבים הישראליים מעוניינים להבין יותר מדוע אפשרויות אירוח מסוימות נחשבות למקיימות יותר - למשל שימוש בתאורת LED או אסלות חסכוניות במים. ועדיין, כ-31% מהתיירים הישראלים אינם סומכים על כך שאפשרויות תיירותיות המסומנות כמקיימות הן אכן כאלה, ולכן נעשים מאמצים גדולים מאוד בענף כדי לזכות באמון החשוב של הצרכנים.

"ענף התיירות אמנם חזר לפעילות, אבל עלויות המחיה הגבוהות והחשש ממצב האקלים הובילו לעלייה בביקושים לאפשרויות משתלמות יותר בהיבט הכלכלי וידידותיות יותר בהיבט של שמירה על כדור הארץ ", אומר גלן פוגל, מנכ"ל Booking.com. "לענף התיירות יש כוח שיכול להשפיע לטובה, והתיירים עצמם מוכיחים שהם אלה שמובילים את השינוי, באמצעות אימוץ הרגלי קיימות גם בנסיעות ובטיולים שלהם, ורצון לחוות חוויות באופן אחראי יותר. אנחנו מקשיבים להם, וביחד עם השותפים שלנו ברחבי הענף, אנחנו מובילים שינוי חיובי ובודקים איך כל אחד מהחלקים שמרכיבים את הנסיעה או הטיול יכול לתמוך בתיירים האלה, ולהועיל גם לקהילות המקומיות ולסביבה. יצירת ענף תיירות בר-קיימא היא השקעה למען עולם טוב יותר, ואנחנו מחויבים לעזור לכולם ולכולן לנסוע ולטייל באופן יותר מודע ואחראי, ולא משנה באיזה שלב הם נמצאים בתהליך הקיימות האישי שלהם."

להורדת הדוח של Booking.com לשנת 2023 בנושא קיימות בעולם התיירות, היכנסו לעמוד המדיה הגלובלי של Booking.com.

 

Mandapa, a Ritz Carlton Reserve. צילום: Booking.com

Huilo Huilo Montaña Mágica. צילום: Booking.com

The Log Cabin Lodge. צילום: Booking.com

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן