מגה אקסקלוסיב
ניוזלטר מגה אקסקלוסיב
מגה אקסקלוסיב 41
לעמוד קודם

ספר הדרכה: איך להיות צרכנים חכמים יותר?

03/02/2025
זמן קריאה: 2 דק'

איך להיות צרכנים חכמים יותר? מאת גלית רוב זקלר הוא ספר חשוב שמיועד לכולם. הוא כתוב בשפה קולחת, שופעת הומור ומגובה במחקרים מרתקים ובדוגמאות מהחיים. הוא נועד להנגיש את הנעשה מאחורי הקלעים של עולם השיווק כדי שהקוראים ייהפכו לאדונים האמיתיים של כלכלת הצרכנות שלהם. הרעיון בבסיס הספר, שעובר לאורכו כחוט השני, הוא לא לקבל שום דבר כמובן מאליו.

אנחנו חיים בעידן שבו הצריכה תופסת מקום מרכזי בחיינו. עשרים וארבע שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע מנסים לעודד אותנו בכל דרך לרכוש עוד ועוד. הקפיטליזם הפך את כולנו לחלקים במכונה המשומנת של תעשיית הצרכנות לסוגיה, אבל הבחירה אם לתת לזה יד או להחזיר לעצמנו שליטה, היא בידיים שלנו. מאחורי כל פרסומת, מודעה, ריאיון תקשורתי, פוסט וכדומה, מסתתרים מניעים מגוונים שמשרתים כל מיני אינטרסים. הרשו לעצמכם לעצור לרגע ולבחון מה הם לפני שאתם בוחרים להאמין להם.

בספר סוקרת גלית רוב זקלר בהרחבה ולעומק מגוון נושאים: החל בשאלה כיצד משפיע צבע הלוגו על יחסנו למותג וכלה במשמעות המיקום של המוצר בחנות. תקראו על ההבדלים בין מותג למוצר, ולמה אנחנו כל כך אוהבים מותגים. תלמדו על סטורילינג - איך מוכרים לנו דרך סיפורים, איך יוצרים דמות מותג ובשביל מה זה טוב. תקראו מה הוא בידול ואם שווה להיות שונה, על ארץ המוצא ואם המקור עושה את ההבדל. תקראו על המותג הפרטי ועל מרצ'נדייזינג, תלמדו על קופי (המילים שמוכרות הכול) ועל עיצוב (לראות את המסרים). תמצאו בספר מידע על ביג דאטה ומסע הלקוח, טסטמוניאל, פרסום סמוי, יחסי ציבור (לשווק בלי "לפרסם"), תלמדו על מצב רוח וקניות, על תרפיה בקניות ואפילו על צרכנות מגדרית ומגזרית לכל מין וגיל. בסוף כל פרק מוצעים לקוראים כלים אפקטיביים להגברת המודעות לצריכה.

המחברת מאמינה שרק קנייה מודעת תחזיר אותנו לשליטה על הבחירות שלנו, על כיסנו, וחשוב לא פחות - על איכות הסביבה ועתיד כדור הארץ. היא כתבה את הספר לקהל רחב ומגוון, מבוגרים וצעירים.

גלית רוב זקלר, מומחית לשיווק ולצרכנות, מביאה לידי ביטוי בספר זה את הידע ואת הניסיון המקצועי העשיר שצברה שנים רבות בתעשיית השיווק המקומית והבין-לאומית. לאחר שנחשפה לאינספור מניפולציות שיווק שהניעו לפעולה את הצרכנים (ואף יצרה כמה בעצמה), היא הרגישה שמשחק המוחות הזה אינו הוגן והחליטה לחשוף מה קורה מאחורי הקלעים של עולם השיווק והפרסום.

גלית: "כבר אמרו לפניי שידע הוא כוח, ועם הכוח הזה אפשר לצאת לקניות, והפעם ממקום של שליטה ובחירה. כדי לשלוט בצרכנות שלנו ולבחור מה שאנחנו באמת זקוקים לו, אנחנו צריכים להיכנס לראשם של המפרסמים והמשווקים. זה לא מסובך, זה אפילו מהנה ומרתק לדעת באיזו מניפולציה השתמשו הפעם כדי למשוך את תשומת ליבנו ולגרום לנו לקנות."

"איך להיות צרכנים חכמים יותר? כל מה שהחברות עושות כדי לגרום לכם לקנות יותר - כל מה שכדאי לדעת כדי לקנות בתבונה" מאת גלית רוב זקלר, הוצאה עצמית, 327 עמודים. מחיר לצרכן: 98 ש"ח. להשיג באתר של גלית www.galitrov.com או בחנויות הספרים המקוונות.

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן