מגה בולדוזר
חדשות
חדשות אנרגיה
לעמוד קודם

מערכת טעינה ניידת עוצמתית

03/07/2025
זמן קריאה: 1 דק'

יצרנית הציוד הכבד הוותיקה קומאצו (Komatsu), שחוגגת מאה שנות פעילות, חשפה לאחרונה את מערכת הטעינה הניידת החדשה שפיתחה עם שותפתה הטכנולוגית, דימאג (Dimaag). למערכת הספק טעינה ממגה־ואט אחד עד שישה מגה־ואט בנקודת השימוש. הפתרון החדשני מיועד לשטחי עבודה רחוקים ומשמש אלטרנטיבה מתקדמת וזמינה לטעינת רכבים כבדים ללא צורך בתחנות קבועות.

דימאג, חברת טכנולוגיה ועיצוב צעירה למדי, פיתחה את המערכת החדשה בהובלת איאן רייט (Ian Wright), שהיה ממייסדי טסלה (Tesla) וכיום משמש סגן נשיא של מחלקת ההנדסה של דימאג וקומאצו. המערכת משלבת ממיר זרם ישר (DC-DC) קומפקטי ובעל נצילות גבוהה עם מערכת אגירת אנרגיה בקיבולת של 295 קילוואט-שעות, המיועדת לפריקות מהירות במיוחד ועמידות גבוהה לאורך זמן. שני הרכיבים כוללים מערכת ניהול תרמי מתקדמת לשיפור הבטיחות והיעילות, במיוחד תחת עומסים כבדים.

הממיר המודולרי כולל גם מחבר טעינה תקני מסוג MCS. בזכות מבנהו הנייד, אפשר לפרוס את המיתקן ישירות באתר העבודה, להפחתה ניכרת של זמני ההשבתה של ציוד כבד שנדרש לטעינה בתחנות רחוקות.

המערכת עצמה יכולה לנוע באמצעות הנעה לכל ארבעת הגלגלים עם היגוי עצמאי לכל גלגל, ומותאמת לשטח קשה ולמרחבים צפופים. ממדיה הם 1,700 מ"מ אורך, 1,500 מ"מ רוחב ו־1,400 מ"מ גובה, ומשקלה עשוי להגיע ל־6 טונות, בהתאם לקונפיגורציה.

מנוע חשמלי בהספק של 208 קילוואט מייצר מומנט רציף של 2,180 ניוטון־מטר בכל גלגל, ומסוגל להגיע למהירות מרבית של 35 קמ"ש ולשאת שיפועים של עד 40%. ליחידת ההנעה אין תא נהג, והיא נשלטת באמצעות שלט ג'ויסטיק או פועלת באופן אוטונומי מלא.

סמנכ"ל הטכנולוגיות של קומאצו ציין, כי "חשמול של רכבי שטח מצריך פתרונות מעשיים שמספקים ביצועים טובים יותר מאלה של מנועי דיזל גדולים, לצד חיסכון ניכר בעלויות השוטפות. מערכות ההנעה והטעינה של דימאג נועדו בדיוק למטרה זו."

קומאצו מציגה את הפיתוח כחלק מסדרה של פתרונות לא קונוונציונליים לחשמול ציוד כבד מחוץ לכביש. רק בתחילת השנה הציגה החברה דחפור תת־ימי חשמלי אוטונומי עם סוללה בקיבולת 450 קילוואט־שעות וזמן טעינה של ארבע שעות - המשך ישיר לדגם תת־ימי עם מנוע דיזל שהציגה כבר בשנת 1970.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן