מגה בולדוזר
חדשות
חדשות מהעולם
לעמוד קודם

לג'ון דיר פלטפורמת תיקון מתקדמת

28/08/2025
זמן קריאה: 1 דק'

חברת ג'ון דיר (John Deere), אחת המובילות בעולם בציוד חקלאי ובנייה, השיקה פלטפורמה דיגיטלית חדשה בשם Operations Center PRO Service. הפתרון החדש מיועד לאפשר לבעלי ציוד לאבחן, לתחזק ולתקן את המכונות שלהם באופן עצמאי, עם גישה מורחבת לכלי דיאגנוסטיקה ותכנות מחדש. המערכת החדשה מחליפה את תוכנת הייעוץ הוותיקה ללקוח, ותספק מענה לביקורת המתמשכת על מגבלות נגישות לתיקון עצמי בציוד של החברה.

כלי דיאגנוסטיקה ותכנות מחדש

PRO Service זמינה לכל סוגי המכונות של ג'ון דיר, המחוברות לרשת ואלה שאינן מחוברות, כולל דגמי בנייה ויערנות. הפלטפורמה מספקת גישה למדריכי תיקון מותאמים לפי מספר סידורי (PIN), קריאת נתוני דיאגנוסטיקה, הקלטת תקלות, ביצוע כיולים והפעלת בדיקות מתקדמות. אחד החידושים המרכזיים הוא האפשרות לבצע תכנות מחדש של בקרי אלקטרוניקה (ECUs) - יכולת שבעבר הייתה מוגבלת בעיקר לרשת המורשית של החברה.

הגישה ל־PRO Service מתבצעת דרך מרכז התפעול או אפליקציית Equipment Mobile, ואפשר להוסיף מכונות על פי המספר הסידורי שלהן. החיבור נעשה באמצעות קישור אלקטרוני לנתוני המכונה, מה שמאפשר הפעלה מהירה גם בשטח. ג'ון דיר מדגישה כי עם ההשקה הראשונית חלק מהפונקציות עדיין מוגבלות, אך בהמשך יתווספו יכולות מתקדמות.

דנבר קולדוול (Denver Caldwell), סגן נשיא לתמיכה לאחר שירות בחברה, הסביר כי פיתוח הכלים נובע מהמחויבות של החברה לאפשר ללקוחות שליטה מלאה יותר בתחזוקה: "אנחנו רואים בשיפור היכולות לתיקון עצמי חלק בלתי נפרד מהמשימה שלנו להעניק ללקוחות את חוויית הבעלות הטובה ביותר על המכונה." הפלטפורמה תאפשר גם לספקי תיקון עצמאיים גישה לנתונים ודיאגנוסטיקה, כל עוד בעל המכונה מעניק הרשאה לכך. המהלך נועד להפחית את התלות ברשת הסוכנים המורשים בלבד.

הקשר המשפטי והביקורת הציבורית

המהלך מגיע על רקע תביעה שהגישה רשות הסחר הפדרלית בארה"ב (FTC) נגד ג'ון דיר, בטענה שהחברה נקטה שיטות עבודה לא חוקיות שהגבילו את בעלי הציוד ומנעו מהם או ממוסכים עצמאיים לבצע תיקונים בעצמם. פתיחת הכלים הדיגיטליים במסגרת PRO Service נתפסת כמהלך אסטרטגי של החברה להתמודד עם הביקורת ולחזק את תדמיתה כמי שמקדמת שקיפות וגישה הוגנת ללקוחותיה.

הפלטפורמה זמינה כעת בארה"ב ובקנדה. מערכת היועץ הדיגיטלי תוצא משירות בשנה הקרובה. החברה מתכננת להרחיב את היכולות בהדרגה, עם שיפורים בכלי האבחון ותוספת אפשרויות תכנות מחדש. בעתיד ייתכן שהשירות יתרחב גם לאירופה ולשווקים נוספים, בהתאם לדרישות רגולטוריות ולביקוש מצד הלקוחות.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
בטעינה...
כותרת
תוכן