לקאמינס מנוע דיזל חדש
חברת קאמינס (Cummins) משיקה מנוע דיזל חדש, B7.2, המיועד למשאיות בינוניות ולכלים תעשייתיים ולוגיסטיים מקצועיים. המנוע החדש הושק בתערוכת NTEA באינדיאנפוליס (NTEA Work Truck Week). יש לו עוצמה בטווח שבין 240 ל-340 כ"ס ומומנט בטווח מ-880 ל-1,355 ניוטון-מטרים.
ייצור המנוע לשוק הצפון-אמריקני יתחיל בשנת 2027 במפעל מרכזי של חברת קאמינס בעיר רוקי מאונט (Rocky Mount) במדינת צפון קרוליינה. נפח המנוע עלה ל-7.2 ליטרים, והדבר יוצר בסיס טכני בטוח למומנט מוגבר. המנוע הוא פתרון טכני גמיש למשימות ולמחזורי עבודה מגוונים.
המנוע החדש הוא חלק מסדרת הדגמים הייחודית של מכשירים ורכיבים, B-Series. למנועים בסדרה פלטפורמה ייחודית מפיתוח קאמינס, HELM. שם הפלטפורמה נובע מראשי התיבות האנגליות "אפקטיביות גבוהה, רמת פליטות נמוכה והתאמה לסוגי דלק רבים". (Higher Efficiency, Lower Emissions and Multiple Fuels). הפלטפורמה הושקה בשנת 2024 כדי לעזור ללקוחות להתכונן לדרישות ולתקנים סביבתיים עתידיים.
חוסה סמפריו (Jose Samperio), סמנכ"ל חברת North America On-Highway, ספקית רשמית של מנועי קאמינס ומערכות קאמינס בארצות הברית, אומר: "לקוחותינו משתמשים במנועי קאמינס מסדרת B-Series כבר יותר מארבעים שנים. הם סומכים על המנועים והמערכות מדי יום."
המנוע הראשון מסדרת B-Series עם הפלטפורמה הסביבתית HELM הוא B6.7 אוקטן (B6.7 Octane). הפלטפורמה הותאמה גם למנועים אחרים של קאמינס, בהם X15 ו-X10.
לפי ההודעה הרשמית של קאמינס, המנוע החדש יותאם למשאיות ולמכונות תעשיות במידות קומפקטיות ובינוניות שיוצרו משנת 2027 ואילך. המנוע מיועד למשאיות לוגיסטיות, לגרורים ועוד, ויותאם לחוקים ולכללים הסביבתיים. בין האופציות הטכניות הבולטות של המנוע החדש: מערכת הפעלה וכיבוי אוטומטית שחוסכת פליטות מזהמות וחיבור למערכת הניטור והתחזוקה הייחודית של קאמינס (Cummins Maintenance Monitor).