MEC משיקה ליפט גבוה
חברת MEC השיקה ליפט טלסקופי עם מנוע דיזל מדגם 135-RJ, המגיע לגובה עבודה מרשים של 43 מטרים - הגבוה ביותר שייצרה החברה עד כה.
לליפט זרוע משנית באורך 2.4 מטר. לזרוע יכולת תנועה מרובת כיוונים ויכולת סיבוב של 135 מעלות אנכית ו־120 מעלות אופקית. תצורה זו מאפשרת גישה נוחה לאזורים מסובכים כגון מיתקני תקשורת, שלדי פלדה ואתרי התקנה של לוחות זכוכית.
מערכת הארכת הסרנים Set-in-Place של MEC מאפשרת פריסת סרנים בלי להזיז את המכונה קדימה או אחורה ומייתרת את הצורך בבוכנות ייצוב. אפשר להפעיל את הזרוע גם בחללים צפופים, תוך הפחתה של שחיקת הצמיגים ושל נזק אפשרי לקרקע.
בין שהסרנים במצב פרוס ובין שהם במצב מקופל, ל־135-RJ יכולת נסיעה מלאה הודות לארבעה מצבי היגוי - היגוי סרטן, היגוי בארבעה גלגלים, הנעה קדמית דו-גלגלית והנעה אחורית דו-גלגלית - ויכולת טיפוס של 45%. משקלה הכולל של המכונה הוא 20,300 ק"ג, ואורכה במצב מקופל הוא כ־11.9 מטרים. הנתונים מאפשרים הובלה ללא צורך באישור למשקל חריג.
מוט ההרמה בנוי כמסבך יציב בסגנון מנוף, לצמצום ההטיה והרעידות בזמן עבודה. הפלטפורמה הדו-תכליתית תומכת בעומס של עד 408 ק"ג במצב מוגבל עם טווח אופקי של 21.3 מטרים או 272 ק"ג במצב בלתי מוגבל עם טווח של 24.3 מטרים.
בקרי שליטה רב-תכליתיים מייעלים את תהליך הפריסה ומקצרים את זמן ההגעה למלוא הגובה. עיצוב הפלטפורמה מייתר דוושת רגל, ובכך משפר את הנוחות והפשטות התפעולית. מסך השליטה בפלטפורמה מציג לנהג מידע חיוני על עומס, תחום פעולה ותנאי תפקוד, ואילו מסך השליטה הקרקעי כולל מנתח אינטראקטיבי לניהול מלא של כל הפרמטרים של ההפעלה.
135-RJ מופעל באמצעות מנוע דיזל דויץ (Deutz) בהספק של 74 כוחות סוס. מערכת ההנעה הכפולה כוללת נעילה הידראולית לדיפרנציאל, המפצלת את העוצמה לארבעת הגלגלים ומספקת אחיזה מיטבית בתנאי שטח משתנים. צמיגים מוקצפים ומיועדים לתנאי שטח קשים מוצעים כסטנדרט.
בריאן מקפרלנד (Brian MacFarland), סגן נשיא בכיר ב־MEC, מסר לכלי תקשורת מקצועיים כי הדגם החדש מסמן את תחילתה של סדרת Max Series, סדרת מנופים עם זרועות הרמה וביצועים טכניים מרשימים. משלוחים ראשונים של הדגם צפויים להתחיל בחודש מאי.