לוולט מחפרון חשמלי
צ'אנינג גרדנר (Channing Gardner), יזם מעמק הסיליקון, מצא את דרכו לעולם הציוד המכני הכבד בעקבות פרויקט שיפוץ ביתי שנראה בהתחלה שולי. גרדנר מספר כי היה צריך לחפור תעלה באורך שישה מטרים וברוחב של כ־30 סנטימטרים בתוך בית ששיפץ, ולא הצליח למצוא קבלן שיבצע את העבודה. כאשר ההוצאות על השיפוץ החלו להכביד עליו, הוא החליט לשכור מחפרון מיני חשמלי ולבצע את החפירה בעצמו. החוויה הזו גרמה לו להבין את הפערים הקיימים בשוק הציוד החשמלי בארצות הברית, והביאה אותו לייסד את חברת וולט (Volt Industrial Equipment).
הדגם הראשון של וולט, EV-X2, הוא מיני מחפר חשמלי במשקל כשתי טונות ובהספק של 28 קילוואט. הוא תוכנן בארצות הברית ומיוצר בסין, אך רכיבי ההנעה החשמלית מותקנים בארה"ב. המכונה מיועדת לעבודות עירוניות, לפרויקטים נופיים ולאתרי בנייה סגורים, והיא יעילה ובעלת פעולה שקטה ותחזוקה מופחתת בהשוואה למנועי דיזל.
למחפרון סוללת CATL בקיבולת 400 אמפר־שעה, המאפשרת בין 6 ל־10 שעות עבודה בהתאם לקצב השימוש. טעינה מלאה נמשכת 7-6 שעות משקע סטנדרטי של 240 וולט. לעבודה באתרים מרוחקים או מנותקים מחשמל, וולט משתפת פעולה עם בים (Beam), יצרנית תחנות טעינה סולריות.
אחריות ושירות
החברה מציעה אחריות לחמש שנים או 5,000 שעות עבודה, מה שנחשב חריג לטובה בענף. שירות לרכיבים החשמליים ניתן על ידי רשת אמריקנית המתמחה בתיקוני רכבים היברידיים וחשמליים גרינטק אוטו (Greentec Auto) עם פריסה של יותר 40 סניפים. חלקי חילוף חשמליים מסופקים מספקים מקומיים בארה"ב, ותיקונים מכניים מבוצעים על ידי טכנאים עצמאיים דרך אפליקציית Heave. מודל זה מאפשר גמישות רבה יותר בשירות לקוחות.
היתרון המרכזי של EV-X2 הוא מחיר: פחות מ־30 אלף דולר. הוא זול יותר ממחפרונים מונעי דיזל בגודל דומה. השילוב של מחיר נגיש, אחריות רחבה ותחזוקה פשוטה צפוי לעודד קבלנים קטנים ובינוניים לשקול מעבר לכלים חשמליים.
לדברי גרדנר, וולט לא עוצרת כאן. החברה מתכננת להרחיב את קו המוצרים למחפרונים בגדלים אחרים, שופלים ומעמיסים חשמליים. כמו כן נשקלים הקמת קווי ייצור בארה"ב ופיתוח ערכות חשמול ליצרנים אחרים. עוד אמר, כי השוק האמריקני נמצא על סף שינוי מהותי: "אני מאמין שנגיע מהר למצב שבו חמישה אחוזים של צמ"ה שנמכרים הם חשמליים. אנחנו רוצים להיות מוכנים עם מותג חזק ומוצרים זמינים כאשר המהפך יתרחש."