משאית פרקית בלתי מאוישת
בעולם של מכונות תעשייתיות כבדות, חדשנות היא מפתח לאפקטיביות ובטיחות. חברת KAMAZ, אחת המובילות בייצור ופיתוח של משאיות פרקיות, משיקה משאית פרקית אוטונומית חדשה שהולכת לחולל מהפכה טכנולוגית, KAMAZ-6559.
המשאית החדשה נולדה מתוך פרויקט יופיטר 30 (Jupiter 30). מה שמבדיל את המשאית משאר הפיתוחים האוטונומיים והממוחשבים ברמה כזו או אחרת היא שכאן מדובר באוטומציה ברמה שטרם נראתה במשאיות כבדות באופן כללי. המשאית יכולה לפעול בכל מצב ללא נהג או מפעיל אנושי. עקב כך הרכב בכלל לא צריך קבינה לנהג. מבנה כזה משפר את הצורה האווירודינמית ואת הבטיחות הכללית של המשאית כשהיא עובדת במחצבות.
המהנדס הראשי של מרכז החדשנות ב-KAMAZ, סרגיי נזרנקו (Sergey Nazarenko), מסביר: "פרויקט יופיטר פותח מלכתחילה ככלי רכב אוטונומי לביצוע משימות יומיומיות במחצבות. המכונה מצוידת בכל הרכיבים והמערכות ההכרחיות." המשאית האוטונומית החדשה מקבלת מצלמות שמוגנות מאבק, מרטיבות ומוויברציות סביבתיות. יש גם חיישנים על-קוליים ורדארים. למשאית אנטנות GSM ומערכות ניווט GPS ו-GLONASS (המקבילה הרוסית ל-GPS).
מבחינה טכנית, למשאית מנוע שישה צילינדרים בנפח 11.9 ליטר. המנוע מפעיל את הגנרטור החשמלי שמספק עוצמה למנוע הגרירה ומטעין את הסוללות החשמליות של המשאית.
המשאית החדשה של KAMAZ שוקלת 23 טונות. הממדים הפיזיים שלה הם אורך 8,769 מ"מ, רוחב 2,709 מ"מ וגובה 3,499 מ"מ. במצב פעילות אוטומטי מלא, המשאית יכולה להגיע למהירות מרבית של 56 קמ"ש.
למרות שהמשאית החדשה מסוגלת לפעול באופן אוטונומי מלא, השגחה אנושית עדיין חשובה מאוד. המפעיל שעובד מרחוק מתצפת על פעילות ההעמסה והפירוק, ומוודא שהמשאית עובדת עם חומרים טבעיים כבדים באופן בטוח ומסודר. המשאית החדשה של KAMAZ שומרת על האיזון בין אוטומציה לשליטה אנושית.