סינגפור משיקה ספינת קרב
סינגפור משיקה ספינת קרב חדשה, הגדולה והמתקדמת בתולדותיה. שר ההגנה של המדינה, צ׳אן צ׳ון סינג (Chan Chun Sing), השווה את ספינת הקרב לחללית המדע הבדיוני "הכוכב הלוחם של הגלקסיה" (Battlestar Galactica). "זו לא רק ספינה" אמר בטקס ההשקה שהתקיים במספנת ST Engineering. "יש לה 'מוח' טכני מתקדם, משולב בבינה מלאכותית. זאת ספינה שחושבת."
הספינה שנקראת ויקטורי (Victory) היא הראשונה מתוך שש ספינות קרב מסוג MRCV שהזמין חיל הים הסינגפורי. היא שוקלת 8,000 טונות והאורך שלה 150 מטרים. הספינה צפויה להחליף את ספינות הטילים הקטנות מסדרת ויקטורי משנות ה־90. המסירה הראשונה מתוכננת לשנת 2028.
MRCV תוכננה לשמש גם כספינת אם למערכות בלתי מאוישות - אוויריות, ימיות ותת־ימיות - שיופעלו לצד משימות לחימה, מודיעין או סיוע הומניטרי. לפי צ׳אן, הספינה מגלמת את הכיוון הטכני ואידאולוגיה טקטית חדשה.
ל־MRCV טווח פעולה של 7,000 מייל ימיים (13 אלף ק"מ) ותא מטען פנימי המסוגל להכיל שמונה מכולות באורך 40 מטרים, שלמעשה מאפשרים מעבר מהיר ממשימות קרב למשימות של חילוץ וסיוע אזרחי. בתוך הספינה מותקן מנגנון טעינה ושיגור של כלי שיט קטנים או מל"טים ימיים, ובצידי הספינה מנוף הרמה ייעודי. סיפון הטיסה האחורי מיועד למל"טים ולמסוק בינוני.
מערכת החימוש כוללת תותח ימי בקוטר 76 מ"מ מתוצרת לאונרדו (Leonardo Strales), שתי עמדות נשק נשלטות מרחוק מסוג רפאל טייפון (ייצור ישראלי) וטילי הגנה אווירית מהדגמים MICA ו־Aster. סינגפור לא חשפה עדיין את דגם טילי הנ"ט, אך ההערכות מלמדות על בלו ספיר (Blue Spear) מתוצרת פרוטאוס (Proteus). הטכנולוגיה המתקדמת מאפשרת הפעלה עם פחות מ־100 אנשי צוות, ובמקרה חירום אפשר להפעיל את הגשר באמצעות שני מפעילים בלבד.
לספינה מערכת הנעה חשמלית מלאה עם מנגנון פעולה במתח גבוה שמספקת אנרגיה למכ"מים, לחיישנים ולמערכות הנשק. חברת סאב קוקומס (Saab Kockums) השוודית אחראית לתכנון הספינה ולייצור המבנה העליון העשוי מסיבי פחמן - חומר קל ב־50% בערך מפלדה, עמיד לקורוזיה ומפחית את חתימת המכ"ם. לארס קאדיק (Lars Kaddik), נציג סאב, הסביר כי המבנה האחיד מקנה יתרון ממשי ליציבות הספינה ויכולת תנועה מהירה יותר ממתחרות מפלדה.
