מגה בנג
חדשות
מטוסים ומסוקים
לעמוד קודם

מבחנים לכלי טיס חשמלי אמריקני

04/02/2024
זמן קריאה: 1.5 דק'

חיל האוויר האמריקני הודיע על השלמת סדרת מבחני טיסה מעשיים לכלי טיס חשמלי מתקדם. המבחנים התקיימו במגרשים בבסיס חיל האוויר דיוק שבפלורידה (Duke Field) וכללו בימוי חילוץ נפגעים. חברת בטא (Beta Technologies) שאחראית לייצור ופיתוח של הכלי החשמלי הודיעה, כי מטוס בשם אליה (Alia) השתתף בתרגיל שהתקיים בבסיס של גדוד חילוץ והצלה מס' 41 (41st Rescue Squadron). מבחן טיסה עם תרגיל החילוץ היה הראשון מסוגו עם שילוב של כלי טיס חשמלי. התרגיל מובא כהוכחה מעשית לקונספט שכלי טיס חשמליים יכולים לפעול בהצלחה רבה בתנאים מבצעיים.

בטא טכנולוגיות היא אחת מעשרות חברות שעובדות עם כוחות הביטחון וגורמים מדיניים ובפרט חיל האוויר. היא חלק מתוכנית Agility Prime שנועדה לזרז תהליכים טכנולוגיים בתחום החשמלי ולעודד פיתוח ויישום של כלי טיס חשמליים. חיל האוויר מחפש דרכים לשלב כלי טיס חשמליים בצי שלו. ברגע זה גורמים טכניים של החיל עובדים על דרכי שילוב יעילים של כלי טיס חשמליים עצמאיים לצרכים טקטיים ומבצעיים של החיל. יש מגוון משימות אפשריות, מהובלת מטענים ונוסעים למרחקים קצרים ועד משימות הצלה בתנאים קרביים. יתרון מבצעי מרכזי של מטוסים וכלי טיס חשמליים הוא בהיותם שקטים מאוד בהפעלה.

כלי הטיס החשמלי הראשון עם יכולת נחיתה והמראה אנכיות שהיה ברשות חיל האוויר, הגיע לבסיס חיל האוויר המרכזי אדוורדס (Edwards) בקליפורניה בסוף חודש ספטמבר. כעבור חודש הגיע לבסיס חיל האוויר אגלין (Eglin Air Force Base), שבשטחיו נמצאים מגרשי המבחן שבהם נעשו המבחנים המעשיים, כלי הטיס החשמלי בטא אליה.

המבחן הסופי, שכלל בימוי של הצלת פצועים, היה חלק מסדרת מבחנים טקטית רחבה של חיל האוויר. תרגיל ההצלה התקיים בהשתתפות "מטופל", כוחות קרקע, כיתת כוננות, מסוק של חיל האוויר וכמובן כלי הטיס החשמלי המתקדם. בתסריט רגיל, הפצוע חולץ באמצעות מסוק С-130 עם שלושה חברי צוות אווירי לפחות. הדלק הדרוש להשלמת המשימה היה יותר מ-1,600 דולרים. לעומת זאת הפעלת מטוס חשמלי מצריכה צוות של שניים בלבד, וצריכת החשמל מבחינה כלכלית מגיעה לחמישה דולרים בלבד.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן