מגה בנג
חדשות
מטוסים ומסוקים
לעמוד קודם

מטוס שלם מחלקים של שני מטוסים

20/12/2023
זמן קריאה: 1 דק'

התרסקות מטוס קרב F-35ביוני 2014 גרמה נזק בלתי הפיך לחלק האחורי של המטוס, אך החלק הקדמי שלו נשאר תקין ופעיל. בדיוק להיפך קרה בתאונת F-35 אחרת כעבור שש שנים. עכשיו צוותים טכניים של חיל האוויר האמריקני לקחו את החלקים התקינים משני המטוסים ומתכננים לחבר אותם לכלי טיס אחד תקין. כן, סוג של מפלצת של פרנקנשטיין, אבל בסגנון אווירי. הפרויקט אמור להראות אפשרויות תיקון של מטוסי קרב במקרי חירום ובעיקר בזמני מלחמה. המטוס החדש, שקיבל כינוי סרקסטי הציפור של פרנקנשטיין (Frankenbird), יורכב משני מטוסים זהים שנפגעו בתאונות והתרסקויות. הנזק הכולל הוא 2.5 מיליון דולרים. אף אחד מצוות הטיס לא נפגע בשתי התאונות.

המטוס הראשון נלקח אחרי תאונה שהתרחשה בטיסות מבחן בבסיס חיל האוויר אגלין ((Eglin Air Force Base. המנוע של המטוס נכבה במהלך ההמראה, כשהמטוס עדיין על הקרקע. הטייס הצליח להימלט, אך המטוס התלקח ונשרף חלקית. הסיבה הרשמית לתאונה - שבירה של אחד הרוטורים של המנוע, שגם חתך חיבורים הידרוליים וצינורות דלק. המטוס השני, מספר סידורי AF-211, קיבל נזקים ממשיים בתאונה בבסיס חיל האוויר היל (Hill Air Force), חלק מטייסת מס' 388. גלגלי הנחיתה של המטוס נשברו קצת אחרי הנחיתה, והדבר גרם נזק כבד לחלקו הקדמי.

F-35 Lightning הוא מטוס קרב יקר מאוד שעולה בסביבות 82 מיליון דולרים. גורמים רשמיים החליטו להשתמש בחלקים שלמים של המטוסים הפגועים ולנסות להרכיב מטוס אחד פעיל. הפרויקט הראשוני יצא לדרך בתחילת 2020 - לפני שאחת מהתאונות התרחשה. הפרויקט יצא לפועל במאמץ משותף של היצרנית, לוקהיד מרטין (Lockheed Martin), והמרכז הלוגיסטי אוגדן (Ogden Air Logistics Complex) בבסיס חיל האוויר היל, שהיה אתר של אחת התאונות.

מאמצי התיקון מתבצעים תוך התחשבות בתיקונים ובשיפורים עתידיים בתנאים מוגבלים. כל התהליכים של התיקון והרכבת מטוס חדש נרשמים בפירוט ובדיוק, בשביל להבין איך לשלב עבודות שחזור כאלו בעתיד. נכון לעכשיו הפרויקט מתקדם בקצב שמקדים את לוח הזמנים המקורי, עם תאריך השלמה משוער של מאי 2025.

 

לפרטים נוספים

 

חלקי מטוס F35. צילום: חיל האוויר האמריקני

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן