מגה בנג
חדשות
מטוסים ומסוקים
לעמוד קודם

מטוסי קרב בלתי מאוישים של GA-ASI

17/11/2025
זמן קריאה: 1 דק'

General Atomics Aeronautical Systems (GA-ASI), מובילה עולמית בשוק מערכות טייס לא מאוישות, השתתפה באירוע 25 שנה של כנס מטוסי הקרב הבינלאומי, International Fighter Conference, כשותפה מובילה יחידה בדירוג ארבעה כוכבים באירוע. הדבר משקף את מחויבותה הגלובלית לעתיד מטוסי קרב סילוניים אוטונומיים.

צי מטוסי הקרב הבלתי מאוישים המוצעים לייצור ההולך וגדל של GA-ASI, מגדיר את עתידם הגלובלי של מטוסי קרב סילוניים אוטונומיים וחצי־אוטונומיים ומוביל את הדרך בפיתוח אוטונומיה, שילוב של מטוסים מאוישים ובלתי מאוישים, ואספקה מהירה במחיר סביר בקנה מידה גדול. החזון של החברה למטוסי קרב מודולריים, ניתנים להרחבה וללא צוות, בסדרת Gambit של החברה, סולל את הדרך לכוחות ארצות הברית, בעלות ברית ושותפות, לפתח במהירות את כוחות האוויר הגלובליים לקראת לחימה עתידית.

GA-ASI, שהבטיחה בפומבי לייצר ולהטיס מטוס קרב סילוני לא מאויש מדגם YFQ-42A CCA לחיל האוויר האמריקני עד קיץ 2025, השיקה באוגוסט את YFQ-42A CCA שלה, ובכך פתחה עידן חדש למטוסי קרב סילוניים.

"YFQ-42A הוא מטוס מהפכני, והצי נמצא בייצור ובאוויר כיום", אמר דיוויד ר' אלכסנדר, נשיא GA-ASI. "זה לא רגע של חכו ונראה. אנחנו טסים. אנחנו מספקים את הסחורה ומקדמים את העתיד של תעופה קרבית באותו אופן שעשינו במשך יותר משלושה עשורים."

מאז 1992 סיפקה GA-ASI יותר מ־1,300 מטוסי קרב לכוחות ארה"ב ולשותפים בינלאומיים, שצברו יותר מתשעה מיליון שעות טיסה בסך הכול ב־2025. מטוסי החברה ממשיכים לקבוע סטנדרט לביצועי UAS בגובה בינוני ועם עמידות ארוכה.

מטוס MQ-20 Avenger של החברה, מטוס קרב ללא צוות במימון עצמי, אשר ביצע את טיסת הבכורה שלו ב־2009, ממשיך לשמש כמיטת ניסויים לשילוב והדגמה מתקדמים של אוטונומיה, תוך שילוב וטיסה של התוכנה המתקדמת ביותר ממקורות ממשלתיים אמריקנים, ספקיות מובילות בתעשייה וצוותי פיתוח תוכנה לאוטונומיה של GA-ASI עצמה, לעיתים קרובות על חשבון החברה.

בכנס הלוחמים הבינלאומי (International Fighter), שהתקיים בתאריכים 6-4 בנובמבר ברומא, אפשרה GA-ASI למשתתפים לראות את העתיד בעצמם, עם תצוגת דגם בקנה מידה מלא של YFQ-42A CCA והכרזות אחרות.

 

צילום: GA-ASI

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
בטעינה...
כותרת
תוכן