מגה בנג
חדשות
מטוסים ומסוקים
לעמוד קודם

תדלוק באוויר

13/03/2024
זמן קריאה: 1 דק'

משימות תדלוק בעולם התעופה מתקדמות ומשתנות באופן דרסטי. במשך עשורים הרחיבו אפשרויות תדלוק באוויר את טווח הפעילות לסוגים מגוונים של כלי טיס מבצעיים. טכנולוגיות חדשות מאפשרות למטוסי תדלוק (טנקרים) להיות הרבה יותר גמישים מבחינה מבצעית וורסטיליים. שני הדגמים הבולטים בתחום, בואינג KC-46A (Boeing KC-46A Pegasus) ו-MQ25 סטינגריי (MQ-25 Stingray) כבר מציגים את הקדמה הטכנולוגית שטנקרים חדשים מסוגלים להציע למפעיל ולמשתמש.

מנקודת מבט היסטורית, מטוסי תדלוק נועדו לספק דלק למטוסי קרב כשהם נמצאים מחוץ לטווח הסכנה. ככל שיכולות הלחימה האווירית התקדמו, כך גם טנקרים מוטסים נעשו עמידים יותר והצליחו לתפקד במצבי חירום. טנקר KC-46 של בואינג יכול לגשת לבסיסי חיל אוויר מרוחקים וקטנים ולספק מערכות הגנה ולחימה שלא נראו בכלי טיס מסוג זה לפני כן. מטוס תדלוק KC-46 מבטיח גישה מהירה וקרובה יותר לדלק חיוני, כדי שמטוסי קרב יוכלו להישאר במצב של מוכנות טקטית פרקי זמן ממושכים. שלא כמו טנקרים רבים, המטוס של בואינג יכול גם לקבל דלק, הדבר מגדיל את טווח הטיסה והגמישות טכנית שלו.

המלחמות והקונפליקטים המזוינים בשנים האחרונות בעולם הראו, כי מודעות לסביבה ויכולת שיתוף מידע מהיר הם גורמים קריטיים. טנקרים של דור העתיד יודעים לספק מידע ממוחשב באותה איכות כמו שהם יכולים לתדלק מטוסים אחרים במהירות. גם הטנקר החדש של בואינג וגם מטוס התדלוק MQ מספקים מערכות חכמות לאיסוף מידע. בואינג הודיעה שהחברה בודקת אפשרות לשלב בעתיד מערכות ניהול קרב מתקדמות (ABMS).

שני מטוסי התדלוק המודרניים מבטיחים יכולות תקשורת וכלים לפעילות אפקטיבית בשטח. פלטפורמות חדשות פותחות הזדמנויות למשימות מורכבות ומראות כיצד בואינג מספקת פתרונות חדשניים בתחום מערכות תדלוק וסיוע אווירי של הדור הבא.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן