מגה בנג
חדשות
רחפנים ומלטים
לעמוד קודם

רחפן קווסאקי עם מנוע של אופנועים

06/02/2024
זמן קריאה: 1 דק'

מה יוצא מהתקנת מנוע של אופנוע ספורטיבי ברחפן? כנראה לא שאלתם את עצמכם את השאלה הזאת, אבל החברה היפנית קווסאקי (Kawasaki), דווקא כן. מהרעיון הזה נולד פרויקט של רחפן חדש, קיי רייסר (K-Racer). הפרויקט משלב מאמצים משותפים מכמה מחלקות של קווסאקי, בהשראת רעיונות ופיתוחים טכנולוגיים מחברות בנות שלה, למשל מחלקת רובוטיקה. הרחפן החדש הוא חלק מהחזון הטכנולוגי של התאגיד היפני שפועל בשם "תחבורת העתיד הקרוב" (Near Future Mobility).

הפרויקט הראשוני הוצג עוד בנובמבר 2021 כקונספט ראשוני בשם K-Racer X1. זה הרחפן הראשון של קווסקאי עם יכולת נחיתה והמראה אנכית (VTOL) ומנוע שנלקח מאופנוע ספורט של החברה, נינג'ה H2R. הרחפן נועד בעיקר כדי לספק שירותי הובלה ולבצע משימות לוגיסטיות. הפרויקט המלא כולל גם רובוט הובלה שמסתנכרן עם הרחפן ומספק שירות הובלה של השלב האחרון (last mile delivery).

בתחילת השנה נבחן הדור השני של רחפן, קיי רייסר X2, במבחנים טכניים רשמיים של קווסאקי. הרחפן החדש מכיל כל מה שקווסאקי למדה בפן הטכני מהחלק הראשון של הפרויקט. התוצאה היא אבטיפוס לרחפן עם מערכת VTOL שיכול לשאת משקלים ומטענים עד 200 ק"ג. בקווסאקי אומרים שזה המשקל הכי כבד שהוטס באמצעות הרחפן ביפן.

למה קווסאקי החליטה לבנות רחפן ולבסס אותו על אחד המנועים החזקים שלה? החברה אומרת שהשיקול העיקרי שלה היה להקל מאמצים לוגיסטיים והובלות באזורי ההרים ביפן. יש אוכלוסייה רבה במדינה שחיה בהרים, וכמובן שיא צריכה שירות משלוחים והובלות תקין. הרחפן נועד לסייע גם במצבי חירום כגון אסונות טבע (שיטפונות, רעידות אדמה וכו').

לרחפן טווח רחיפה של עד 100 קילומטרים, ומשך הטיסה שלו מוגדר בסביבות שעה. קווסאקי מתכננת להמשיך לפתח את הכלי ועובדת על גרסה שתהיה זמינה לייצור המוני.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן