מגה בנג
חדשות
רחפנים ומלטים
לעמוד קודם

שיטה חדשה לפיתוח רחפנים זולים

21/03/2024
זמן קריאה: 0.5 דק'

גורמים במעבדת מחקר של חיל האוויר האמריקני (Air Force Research Laboratory - APRL) הביעו תקווה כי שיטת הייצור הנפוצה בתהליכי הייצור של מכוניות תספק פתרון לבניית רחפנים אוטונומיים זולים ונגישים. בסוף חודש פברואר הטיסה הזרוע המחקרית של המעבדה לראשונה את הרחפן החדש XQ-67A שמיוצר על ידי ג'נרל אטומיקס (General Atomics). מה שמבדיל את הרחפן הזה מרבים אחרים, לפי ההסבר של דאג מידור (Doug Meador), ראש המחלקה לפיתוח פלטפורמות משותפות, הוא שהוא בנוי על שאסי שיכול לשמש בסיס לרחפנים רבים אחרים.

הקונספט שבתעשיית הרכבים נקרא "שיתוף פלטפורמה", היה סטנדרטי כמה עשורים. יצרני מכוניות בונים פלטפורמות אחידות ומבססים עליהן דגמים שונים. שיטה כזאת חוסכת זמן וכסף, מעלה את האיכות הטכנית של הרכב ומקלה מאוד על שרשרת האספקה.

ב-AFRL מקווים שגישה דומה תביא למהפכה טכנית בתהליכי הפיתוח והייצור של רחפנים. אם השיטה תוכיח את עצמה כמוצלחת, הדבר יקל גם על ייצור של רחפני עזר למטוסי קרב שיטוסו במקביל אליהם.

מידור אמר באחד הראיונות: "מה יקרה אם נבנה מטוסים וכלי טיס באופן דומה לזה שתעשיית הרכב בונה ומייצרת מכוניות?" לטענתו, אפשר לבנות שאסי משותף ולבסס עליו רחפנים שונים. מבחן טיסה מוצלח של הרחפן החדש XQ-67A מוכיח, כי הקונספט הזה עשוי לעבוד. בשלב זה נבנה רק רחפן אחד, אבל באופן הבנייה שלו והאבזור, הוא מציג אופציה להתפתחות רחפנים שלא הייתה זמינה עד היום.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן