מגה בשטח
חדשות
חדשות מהעולם

חדשות מהעולם

 
09/12/2021
זמן קריאה: 1 דק'

טויוטה היילקס הוכתר כזוכה בתחרות השישית במספר של International Pick-up Award לשנים 2023/2022. הפרס היוקרתי לרכבי פיק אפ בגודל בינוני הוענק בתערוכת Solutrans 2021  שנערכה בליון שבצרפת.

מדי שנתיים מאז 2009 פרס הפיק אפ הבינלאומי (IPUA) מוענק לטנדר היעיל ביותר במשקל טונה שקיים כיום בשוק, אמר ג'ארלאת סוויני (Jarlath Sweeney), יו"ר חבר השופטים של "פרס הוואן הבינלאומי של השנה".

את הפרס העניק פאנל מומחים מחבר השופטים של "פרס הוואן הבינלאומי של השנה", שהכיר במערכת ההנעה העוצמתית והחלקה של הרכב, בהתנהגות הכביש, באיכות, באמינות ובעמידות (QDR) שלו, וכן בכוח המשיכה הגובר בשוקי הרכב הגדלים בשל השימושיות המגוונת שלו - לצורכי עבודה ופנאי ולשימוש עירוני.

בהתייחסו להישג, אמר דידייה גמבר (Didier Gambart), סגן נשיא מכירות, שיווק וחוויית לקוח בטויוטה אירופה: "בהיילקס החדש הרחבנו את היצע המנועים עם מנוע דיזל בנפח 2.8 ליטרים חדש, שמציע יותר כוח ועידון ומאפשר לנו לענות על צורכי הלקוחות שרוצים לא רק סוס עבודה אלא גם רכב פנאי."

טויוטה שואפת להגיע לנתח שוק של 5% בקטגוריית כלי הרכב המסחריים הקלים עד שנת 2023.

07/12/2021
זמן קריאה: 2 דק'

ההיסטוריה של G קלאס עשירה בסופרלטיבים וציוני דרך. גם ההיסטוריה של דגמי מרצדס מייבאך היא סמל ליוקרה נחשקת. חברת מרצדס בנץ החליטה להשיק דגם חדש של מייבאך: G 650 Landaulet, רכב שטח קלסי שמגדיר מחדש את מושג היוקרה לשטח. ואנחנו מתכווננים לשטח, לא עוד רכב SUV.

הג'יפ החדש של מרצדס מגיע עם מנוע V12, המנוע החזק ביותר שקיים - מרצדס AMG V12 biturbo, המספק הספק מרבי של 463 קילוואט (630 PS) עם שיא מומנט של 1,000 ניוטון-מטר.

אורך הג'יפ היוקרתי הוא 5.345 מטרים, בסיס הגלגלים הוא 3.428 מטרים וגובהו 2.235 מטרים, עם כמעט חצי מטר מרווח קרקע. ה-G קלאס המוחצן הזה מייצג שילוב ייחודי של רכב סלון יוקרתי ורכב שטח. חלקו העליון עשוי מבד ועובד על חשמל.

כדאי למהר להזמין אותו, כי רכב השטח מוגבל ל-99 יחידות. מרצדס-מייבאך G 650 Landaulet הוא הצורה האקסקלוסיבית ביותר של נהיגה מסוגננת עם גג פתוח. מעל הנהג והנוסע מלפנים גג סגור. הנוסעים מאחור יכולים להתענג על נוחות מרבית: בלחיצת כפתור הגג הגדול מתקפל חשמלית כדי להציע נוף לשמים. לנוסעים מאחור חוויה מלכותית עם מושבים שנפתחים עד מצב שכיבה. המושבים מרובי-קונטור עם פונקציית עיסוי ותאי אוויר מתנפחים שנועדו לספק ישיבה גבוהה ונוחה ותמיכה צידית מעולה. תוכניות עיסוי פועלות על פי העיקרון של עיסוי מרגיע באבנים חמות. כדי להעניק לנוסעים מאחור נוחות אופטימלית, קיימת קונסולת עסקים גדולה עם מחזיקי כוסות תרמיות בין המושבים. הדבר מאפשר לקרר או לחמם משקאות. בלחיצת כפתור אפשר להרים מחיצת זכוכית שמפרידה בין התא הקדמי לאחורי. הזכוכית השקופה יכולה, בלחיצת כפתור נוספת, להיהפך לאטומה.

האופי היוקרתי של הלנדאולט מודגש על ידי ריפוד ברמה גבוהה עם תפירה בצורת יהלומים, בשני גוונים, הזמין בארבעה צבעי עיטור. אפשר לבחור בין שלושה צבעים תואמים לחלק העליון של הבד ובין ארבעה גימורי צבע.

אמרנו שהרכב גבוה: חצי מטר מרווח גחון, אז אל תדאגו, חשבו כאן על הכול. לג'יפ עזרי כניסה הנמתחים חשמלית ומאפשרים גישה קלה. מאפייני עיצוב בלעדיים נוספים הם מגני נסיעה קדמיים ואחוריים וקשת גלגלים מסיבי פחמן מקורי.

04/05/2021
זמן קריאה: 1.5 דק'

חלק ניכר מהתוכניות של טויוטה העולמית לצי רכבים בעל הנעה ירוקה - היברידי-חשמלי, פלאג אין, מימן וחשמלי מלא - מבוסס על הטמעה ברכבי SUV. בהתאם לכך מושק טויוטה ראב 4 פלאג אין המאפשר נסיעה של כ-70 ק"מ על חשמל בלבד ומוצע עם המערכת ההיברידית המתקדמת ביותר בראב 4. זמן ההאצה הוא שש שניות מ-0 ל-100 קמ"ש. מיקום נמוך ומרכזי של הסוללה מאפשר מרכז כובד נמוך, שיפור בביצועים ושמירה על המרווח הפנימי ועל נפח תא המטען.

הדור הרביעי של היילנדר, רכב פנאי-שטח 4x4 שהגיע לאחרונה לישראל, הוא SUV היברידי-חשמלי גדול ומרווח בעל שבעה מושבים, המבוסס על פלטפורמת GA-K. הושם דגש בשלושה אלמנטים מרכזיים: מקום, הינע חשמלי מתקדם ובטיחות.

לדגם בסיס גלגלים של 2,850 מ"מ ותא מטען ארוך. השורה השנייה של המושבים זזה לפנים ולאחור על מסילות, והמושבים ניתנים לקיפול מלא, לקבלת משטח הטענה ישר ומגוון אפשרויות. נפח תא המטען נע בין 305 ליטרים ל-1,882 ליטרים.

למנוע מהדור הרביעי של המערכת ההיברידית של טויוטה, 2.5 ליטר במעגל אטקינסון, 248 כוחות סוס בשילוב מערכת הנעה אחורית AWD-i. מערכת חלוקת כוח מתקדמת ממוחשבת מציעה אפשרויות חלוקת כוח בין 100% לסרן הקדמי ל-80% לסרן האחורי, ובכך מבטיחה ביצועי כביש מעולים בכל תנאי דרך ובכל מהירות נסיעה. תצרוכת הדלק המשולבת היא 15.2 ק"מ לליטר לדגם אימושן ופליטת CO2 של 160 גרם לק"מ, לרכב ששוקל יותר משתי טונות.

בחבילת הבטיחות מערכת קדם התנגשות עם זיהוי הולכי רגל ביום ובלילה וזיהוי רוכבי דו-גלגלי ביום, בקרת שיוט אדפטיבית דינמית, שמירה על מרכז הנתיב, אורות גבוהים אוטומטיים וזיהוי תמרורי תנועה. ציון הבטיחות הוא 7 נקודות.

04/05/2021
זמן קריאה: 1.5 דק'

חברת לנד רובר חושפת את החידושים בדיפנדר לשנת מודל 2022. בראש החידושים נמצאת יחידת כוח חדשה. מנוע V8 בנפח 5.0 ליטרים עם מגדש על, שעד כה שירת את גרסאות הביצועים של ריינג' רובר, הופך את דגם P525 לדיפנדר הסדרתי המהיר ביותר אי פעם. המנוע מפיק 525 כוחות סוס ב-5,500 סל"ד ובעל מומנט של 64 קג"מ ב-2,500 סל"ד.

המנוע מאיץ את גרסת P525 של דיפנדר 90 מעמידה ל-100 קמ"ש ב-5.2 שניות. גרסת 110 עושה זאת ב-5.4 שניות. המהירות המרבית של שתי הגרסאות היא 240 קמ"ש. פסקול המנוע עשיר. הכוח עובר לשטח בעזרת תיבת הילוכים פלנטרית מתוצרת ZF בעלת שמונה יחסי העברה ותיבת העברה עם הילוך כוח (LOW) ביחס העברה של 2.93:1.

למתדלקי הסולר מוצעות שלוש יחידות דיזל היברידי קל (MHEV), שישה טורי, בנפח 3.0 ליטרים, עם 200, 250 ו-300 כוחות סוס.

בארץ משווק מנוע בנזין 3.0 ליטרים, עם טכנולוגיית MHEV, בהספק של 400 כוחות סוס. דגם בנזין אחר הוא P400e בעל 404 כוחות סוס ו-65 קג"מ מיחידת כוח חשמלי היברידי נטען (PHEV) עם טווח חשמלי של 43 ק"מ. מנוע זה צפוי להגיע לקראת הרבעון השלישי.

כותרת
תוכן