מגה בשטח
חדשות
חדשות מהעולם
לעמוד קודם

מחקר: ג'יפים וטנדרים מסוכנים יותר

12/12/2023
זמן קריאה: 1 דק'

כלי רכב נהיו כבדים, גבוהים ועוצמתיים יותר בשנים אחרונות. מחקר חדש ממכון VIAS הבלגי מראה כיצד השינויים הטכניים משפיעים על הסטטיסטיקה של פציעות ומקרי מוות בדרכים. המחקר התבסס על תאונות דרכים שהתרחשו בבלגיה בין השנים 2017 ל-2021. המחקר מקיף 300 אלף נוסעים ונהגים.

הנה כמה ממצאי מפתח שעלו מהמחקר.

משקל הרכב משפיע במידה ניכרת על בטיחות הנוסעים ועל הסיכוי שלהם להיפצע או להיפגע במקרה של תאונה. נוסעים ברכבים כבדים וגדולים עלולים להיחשף לנזק מופחת. בתאונה בין שני כלי רכב שאחד מהם שוקל 1,600 ק"ג והאחר 1,300 ק"ג, הסיכון לפגיעה קטלנית בנוסעי הרכב הכבד יותר נמוך ב-50%. אותו מדד של סיכון עולה ב-80% לנוסעים ברכב הקל יותר.

גם לעוצמת הרכב יש משמעות רבה במקרה של תאונה. נוסעים ברכב שעוצמת המנוע שלו היא לפחות 50 קילוואט יותר מהרכב השני, חשופים פחות לסיכון פציעה ב-65%. נוסעים ברכבים קלים יותר חשופים לסיכון פציעה מוגבר הרבה יותר, עד 125%. גם לגובה של החלק הקדמי של הרכב ולמיקום של מכסה המנוע יש תפקיד חשוב מבחינה בטיחותית. הולך רגל או רוכב אופניים שנפגע מרכב נע מכסה המנוע שלו בגובה של 90 ס"מ, חשוף יותר לסיכוי של פגיעה קטלנית ב-30% מפגיעה על ישי רכב אחר.

משקל המכוניות עלה בממוצע ב-30% לעומת שנת 2000. עוצמת המנועים עלתה אף יותר - ב-60%. סביר להניח שעם הממדים עולה הסיכון להיפגע יותר בתאונות ובהתנגשויות.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן