מגה בשטח
חדשות
חדשות מכוניות
לעמוד קודם

איניאוס משיקה ג'יפ

04/11/2025
זמן קריאה: 1.5 דק'

חברת איניאוס (Ineos) הבריטית, יצרנית רכב השטח גרנדייר (Grenadier), הכריזה על ייצור של אחת הגרסאות הקיצוניות ביותר שנראו עד כה בעולם רכבי השטח הסדרתיים: גרסה עם סרנים פורטליים (Portal Axles) שפותחה בשיתוף עם החברה הגרמנית לטק (Letech), המתמחה בשדרוגים לכלי שטח צבאיים ואזרחיים. הגרסה החדשה הוצגה לראשונה כאבטיפוס ב־2024, וכעת נהפכת לדגם ייצור רשמי.

גרנדייר המשופר מיועד למי שמחפשים יכולת שטח חסרת פשרות. השדרוג של לטק כולל מערכת מתלים מחוזקת בתצורת חמש זרועות מלפנים ומאחור, סרנים פורטליים עם חיבור גלגלים מוזז (offset hubs) וצמיגי שטח גדולים בקוטר 37 אינץ'. הצמיגים מותקנים על חישוקי סגסוגת מבית האצ'ינסון ((Hutchinson Industries בקוטר 18 אינץ' עם מערכת חיבור מסוג בידלוק (beadlock) מובנית, שמאפשרת לשמור על אחיזה גם בלחצי אוויר נמוכים במיוחד.

השדרוג ההנדסי מעלה את מרווח הגחון ל־45 ס"מ, נתון שמתחרה ברכבי שטח ייעודיים כגון מרצדס G-Class 4×4². עומק הצליחה במים הוא 105 ס"מ, מה שהופך את גרנדייר המשופר לאחד הרכבים בעלי יכולת חציית הנחלים המרשימה בקטגוריה. לדברי איניאוס, השדרוג משפר גם את מהלך המתלה, את יכולת צירוף הסרנים (axle articulation) ואת יציבות הרכב בתנאי שטח קיצוניים.

לטק מוסיפה לרכב מערכת שליטה בלחץ אוויר בצמיגים, בלמים משודרגים, כננת קדמית משולבת ומיתקן אחורי לגלגל חילוף. מבחינה עיצובית, הרכב קיבל קשתות גלגלים רחבות, מדרגות צד מחוזקות, סולם אחורי רב־תכליתי הכולל מיתקן לג'ריקן וגגון אלומיניום כבד עם פנסי LED עוצמתיים.

ייצור וביקוש

בתוך תא הנוסעים היצרן השאיר את סביבת העבודה של דגמי השטח הקודמים: מושבים קדמיים מחוממים, ריפודי עור, מערכת שמע פרמיום, זכוכית כהה, שטיחי רצפה מרופדים וסט אבזור מלא שממשיך את קו העיצוב התעשייתי־יוקרתי של איניאוס. מנועי BMW בנפח 3.0 ליטר - דיזל B57 או בנזין B58 - משודכים לתיבת הילוכים אוטומטית מתוצרת ZF. למרות ההגבהה והשדרוגים, מערכת ההנעה נותרה ללא שינוי כדי לשמר אמינות ותחזוקה פשוטה.

תהליך הייצור מחולק לשני שלבים: תחילה מיוצרים כלי הרכב במפעל המרכזי של איניאוס שבצרפת, ולאחר מכן החלקים נשלחים לגרמניה, למיתקן של לטק, לצורך התקנת מכלולי השטח, הצמיגים והאבזור הייעודי. כל רכב עובר בדיקות התאמה פרטניות לפני המסירה.

המחירים באירופה מתחילים ב־170,000 אירו לגרנדייר וב־171,000 אירו לגרסת Quartermaster לפני מע"מ. ההזמנות פתוחות כעת ללקוחות אירופים בלבד. החברה ציינה כי יותר מ־1,000 לקוחות פרטיים הביעו עניין עוד משלב החשיפה הראשוני, מה שמרמז על ביקוש גבוה. באיניאוס רומזים כי אם הביקוש יימשך, ייתכן שהגרסה תוצע גם מחוץ לאירופה, במיוחד לשוק האמריקני, שם קהילת השטח כבר הביעה עניין רב במכונה הזו.

השילוב של הנדסה גרמנית, עמידות צבאית ו־DNA בריטי הופך את גרסת גרנדייר לטק לאחד מרכבי השטח המרתקים והנדירים ביותר שנראו על הכביש (או מחוץ לו) בשנים האחרונות.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
בטעינה...
כותרת
תוכן