גרסה חדשה לדאצ'יה דאסטר
דאצ'יה (Dacia), שנהפכה בעשורים האחרונים מסמל צנוע של תעשיית הרכב הרומנית לאחת החברות המתקדמות ביותר באירופה ונמצאת בשליטת רנו (Renault) מאז 1999, ממשיכה להתרחב לכיוונים מפתיעים. דגם סנדרו (Sandero) מוביל את טבלת המכירות באירופה בשבעת החודשים הראשונים של השנה, ודאסטר (Duster) במקום השמיני. ההישג מלמד על עוצמת החדירה של המותג לשוק האירופי.
כעת דאצ'יה מרחיבה את משפחת דאסטר עם גרסה חדשה: טנדר עם קבינה כפולה. בניגוד לפיתוח מלא במפעלי החברה, ההסבה לטנדר נעשית בשיתוף פעולה עם סדנת המרכבים הרומנית רומטורינגיה (Romturingia). השינוי החיצוני מינימלי יחסית מאחר שהדלתות האחוריות נותרו על כנן ולכן תא המטען שנוסף נשאר קטן למדי, באורך של 1.05 מטר ורוחב של מטר אחד בלבד. למרות גודלו המצומצם, הוא מסוגל לשאת עד 430 קילוגרמים בזכות חיזוקי מתכת וארבע טבעות קשירה.
במבט חטוף אפשר כמעט לפספס את תא המטען, אך בחירה זו אינה מפתיעה: רנו ידועה בשליטתה בעלויות, ופיתוח טנדר מלא עם שינויי מרכב מהותיים היה מייקר מאוד את המוצר. גם כך המחיר ברומניה מגיע ליותר מ־31 אלף, יקר יותר מגרסת ה־SUV, אך עדיין זול מטנדרים "אמיתיים" כגון טויוטה היילקס, פורד ריינג'ר או פולקסווגן אמרוק.
תהליך הפיתוח של דאצ'יה דאסטר בגרסת טנדר קטן מבוסס על עקרון הפשטות והחיסכון: במקום לפתח טנדר ייעודי, דאצ'יה שמרה על מרכב הקבינה הכפולה של דאסטר הרגילה. בד־בבד בוצעו בדיקות חוזק ובדיקות מתלים כדי לאפשר נשיאת משקלים גבוהים בלי לפגוע בנוחות ובביצועים. התוצאה היא טנדר ייחודי, קומפקטי וזול יחסית, שממחיש היטב את גישת דאצ'יה לפתרונות פשוטים ונגישים.
האסטרטגיה של דאצ'יה ברורה: להציע פתרונות רכב חדשים במחירים תחרותיים במיוחד, גם אם הפתרון אינו מושלם. הטנדר יפנה לקהל שמבקש רכב חדש בעל תדמית של טנדר במחיר הנמוך ביותר האפשרי, גם אם תא המטען קטן. לעומת זאת מי שמחפש שימושיות גבוהה יותר ימצא ערך עדיף ברכבים מסחריים או בטנדרים גדולים יותר. ייתכן שבעתיד דאצ'יה תציע טנדר מבוסס Bigster - רכב פנאי גדול יותר שנמצא בשלבי פיתוח - שיספק מענה פונקציונלי מקיף יותר לצד תמחור תחרותי.