גרסת שטח משופרת ללנד קרוזר
AT37 הוא גרסה מהודקת ו"קרבית" במיוחד של טויוטה לנד קרוזר (Toyota Land Cruiser), שבנה המיזם ארקטיק טראקס (Arctic Trucks). למרות שמבחוץ היא נראית כמו רכב שטח רגיל של טויוטה עם צמיגים מוגזמים למדי, כלי הרכב עבר מהפך עמוק בכל הנוגע לביצועים, לשלדה ולהתנהגות בשטח.
ארקטיק טראקס, שאחראית בין היתר לגרסאות הייחודיות של טנדר טויוטה היילקס (Toyota Hilux) מתוכנית הטלוויזיה האייקונית טופ גיר (Top Gear) - רכבים שאיתם נסעו מנחי התוכנית לקוטב הצפוני, העבירה את לנד קרוזר האחרון סדרת שדרוגים של ממש. מערכת המתלים הסטנדרטית הוחלפה במערכת כוונון כפול הכוללת קוילוברים ארוכי מהלך בחזית, ובחלק האחורי נוספו קפיצים ובולמי זעזועים חדשים. התוצאה: הרמה של 1.5 אינץ' במתלים - לא קיצונית, אך מספיקה לשיפור ניכר ביכולת השטח.
ל-AT37 חישוקי 17 אינץ' מקוריים מבית ארקטיק טראקס, שעליהם מורכבים צמיגי BFGoodrich T/A K03 בקוטר 37 אינץ'. נתונים טכניים אלו מעניקים לדגם את שמו. המספר 37 הוא הפניה לגודל הגלגלים, ו-AT הם כמובן ראשי התיבות של ארקטיק טראקס.
כדי להתאים את המידות המורחבות של הרכב לשטח בלי לגרום שפשוף בגלגלים, גוף הרכב הורחב באמצעות רכיבים וחלקים ייחודיים (widebody). בערכת השדרוג שמרחיבה את ממדי הרכב עשרה חלקים עיקריים.
מעבר לשינויים הקוסמטיים והחיצוניים, מדובר בהנדסה מחודשת של המרכב והשלדה. הסרנים האחוריים הוזזו לאחור, בסיס הגלגלים הוארך והרוחב הוגדל. כל זאת כדי לשפר יציבות, מרווח גחון והתנהגות בשטח קשה בלי לפגוע בנוחות הנסיעה. בצד המכני, יחידת ההנעה לא שונתה, אך מד המהירות עבר כיול מחדש בהתאם לגלגלים ולמתלים החדשים. הותקנו גם מגני בוץ, מדרגות צד גומיות, שטיחונים פנימיים חדשים, תוויות וסמלים ייחודיים לדגם, וכמובן - מתאם גרירה אחורי רב-שימושי בקוטר שני אינצ'ים.
לפי פרייר ת'ורסון (Freyr Thorsson), מנהל מחקר ופיתוח בכיר של Arctic Trucks International, "העבודה על הפרויקט התקיימה במיקום אסטרטגי - Motorsport Valley שבבריטניה. זה אפשר לנו לנהל אינטראקציה שוטפת עם ספקים והביא לתוצאה סופית עם שיפור ניכר בביצועים."
נכון לעכשיו לא פורסם מחיר רשמי ל־AT37, והחברה מציינת שהוא עשוי להשתנות לפי אזורי המכירה. אך עם כמות כזו של שדרוגים, אפשר להניח שהכלי שלא יהיה זול.