מגה בשטח
כתבות
מבחני דרכים
לעמוד קודם

קיה נירו פלאג-אין PHEV EX

בחן, צילם וכתב: נועם קום |  
31/05/2023
זמן קריאה: 4 דק'

קבוצת הרכב: פנאי-שטח | קבוצת רישוי: 5 | דרגת זיהום: 1 | רמת בטיחות: 7 | ארץ ייצור: דרום קוריאה | מחיר: 184,990 ₪

 

תיאור: קיה נירו הוא רכב פנאי-שטח דור 3, SUV בעיצוב חדשני בקו היצרן, המבוסס על פלטפורמה חדשה ומידות משופרות. לדגם מנוע פלאג-אין היברידי וביצועים עוצמתיים וחסכוניים. רמת הבטיחות עשירה, ציון 7 בישראל. הביצועים מרשימים וההתנהגות בכביש יציבה ואיכותית. רמת האבזור עשירה ומשופרת, בכלל זה מערכת ניווט ווייז וגלישה.

מנוע וביצועים: מנוע בנזין GDI בנפח 1.6 ליטרים מספק 105 כ"ס ומומנט של 14.7 קג"מ, ומנוע חשמלי מספק 83 כ"ס ומומנט של 20.7 קג"מ. ההספק המשולב הוא 183 כ"ס ומומנט של 27 קג"מ.

תיבת הילוכים: אוטומטית, שישה הילוכים, והעברת הילוכים ידנית.

עיצוב חיצוני: הנירו מעוצב בתצורת קרוסאובר המשלב אלמנטים המדגישים חדשנות. בחזית קו העיצוב של היצרן עם "אף הנמר" של קיה, המשתרע ממכסה המנוע לכונס צר שחובר לפגוש אגרסיבי. הפגוש כולל יחידות תאורה מעוצבות בשילוב לד, כונס צר עטור ניקל, כונס תחתון רחב בגוון שחור ופנסי ערפל.

מהצד נראה מרכב גבוה ודינמי המשלב קווי זרימה מודגשים. הדלתות רחבות, והחלונות מאחור כהים. המפגש של עמודי קורת ה-C מאחור בצורת בומרנג דו-גוני, בשילוב יחידת התאורה ופנסי לד אחוריים, מוסיפים לסגנון הספורטיבי של הרכב. הסף התחתון בדלתות עם מגן פלסטיק, וכך גם החיפוי לקשתות הגלגלים. לחישורי האלומיניום עיצוב ספורטיבי.

מאחור סגנון ספורטיבי. בקו הגג ספוילר גדול ועמוק, שמשה פנורמית רחבה, ולצידה פנסי לד אדומים בצורת בומרנג על הכנף. דלת תא המטען רחבה. בפגוש משולבים סף תחתון כסוף ויחידות תאורה.

עיצוב פנימי: מודרני, עם חלל פנים רחב ונקי, בשילוב חומרים איכותיים. הפנל רחב ועמוק, דו-מפלסי, במרכזו מסך מולטימדיה פנורמי הנמשך לרוחב החלק הקדמי. לצדו לוח מחוונים דיגיטלי עם תצוגה בגודל 4.2 אינץ', המקנה לסביבת הנהג מראה אלגנטי ומתקדם. מתחת למסך המרכזי יש שדרת מתגי תפעול למידע, בידור ובקרת אקלים. פנל ההילוכים מהודר וכולל ידית לשילוב הילוכים. לגלגל ההגה שתי צלעות ומרכזו שטוח. המושבים מרווחים ומהודרים באריג בשילוב עור. התקרה גבוהה וכוללת גג שמש. דפנות הדלתות מעוצבות, ומשענת היד במפלס גבוה ומשופעת לפנל.

תחזוקה: טיפולים בכל 15,000 ק"מ או שנה.

 

 

מבחן כביש: דגם הפלאג אין היברידי שבמבחן מספק 183 כ"ס עוצמתיים וזמן תאוצה של 9.8 שניות. סוללה בקיבולת של 11 קוט"ש מאפשרת טווח נסיעה חשמלית של 61 ק"מ. הביצועים טובים וחסכוניים, ובשילוב הסוללה אפשר להגיע לחיסכון ניכר בדלק. במבחן הוטען הרכב פעם אחת, והתצרוכת הייתה 33 ק"מ לליטר בשילוב טעינה. ללא טעינה במצב היברידי רגיל הייתה התצרוכת 21 ק"מ לליטר.

לבחירת הנהג שני מצבי נהיגה ומנגנון אוטו-הולד שפועל אוטומטית. התנהגות הכביש משופרת. בדגם הפלאג-אין, משקל הרכב קל יותר ופעולת המתלים קשיחה ומרוסנת. ההיגוי נוקשה ומדויק, וכולל תיקונים אקטיביים בעת סטייה מנתיב ומרכוז למרכז הנתיב כאשר נדרש. הנהיגה בנירו החדשה איכותית ומהנה. למרות שהדגם היברידי-חשמלי, אפשר לגרור באמצעותו גרורים במשקל של עד 1,300 ק"ג.

מערכות הבטיחות רבות. בהן מערכות אקטיביות ואדפטיביות לזיהוי רכבים בשטח מת ומניעת התנגשות, התרעה ובלימה כשרכב חוצה מאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, מצלמות היקפיות וחיישני חניה. המערכות תורמות ליציבות ולשליטה. רמת האבזור איכותית ומשופרת, עם מולטימדיה מתקדמת התומכת בעברית וחיבור אלחוטי, ואף מערכת ניווט ווייז וחבילת גלישה.

הנדסת האנוש מעולה. סביבת הנהג מרווחת, נשלטת ונעימה. משענות היד מותירות מרווח ובגובה הפנל הקדמי - ממש ייחודי ונוח. תאי האחסון בהן צרים. תנוחת הישיבה גבוהה, שדה הראייה נרחב מלפנים ומאחור, אולם צר במראות הצד. מרווח הפנים מרשים.

יתרונות: ביצועי מנוע, תיבת הילוכים, טווח נסיעה חשמלי, תצרוכת דלק, התנהגות כביש, רמת בטיחות, רמת אבזור, עיצוב, הנדסת אנוש, מרווח פנים לרגליים, רוחב מושב אחורי, טעינה אלחוטית, כושר גרירה.

חסרונות: נפח תא מטען, מראות צד קטנות, תאי אחסון צרים בדלתות, מחיר קנייה.

סיכום: הנירו החדשה היא בשורה טובה לקטגוריית הקרוסאוברים ההיברידיים הנטענים והחשמליים. המבנה גדול והעיצוב מרשים ואיכותי, וכך גם הביצועים. במכלול הנתונים ועם רמת האבזור לטובת בטיחות הנוסעים ונוחותם, התמורה הולמת.

 

מפרט טכני

תיאור נתונים
מנוע פלאג-אין בנזין 1.6 ומנוע חשמלי
הספק (כ"ס) משולב 183
מומנט (קג"מ) משולב 27
תיבת הילוכים אוטומטית 6 הילוכים וידנית
אורך (מטרים) 4.42
רוחב (מטרים) 1.825
גובה (מטרים) 1.545
בסיס גלגלים (מטרים) 2.72
מידת צמיגים 225/45/18
נפח תא מטען (ליטרים) 348
תכולת סוללה חשמלית (KWh) 11.1
משקל עצמי (ק"ג) 1,594
יחס משקל/הספק (ק"ג/כ"ס) 1/8.7
מרווח רגליים (ס"מ) קדמי: 54, אחורי: 29, סה"כ: 83
רוחב מושב אחורי (מטרים) 1.3
תאוצה 100-0 קמ"ש (שניות) 9.8
מהירות מרבית (קמ"ש) 161
טווח נסיעה חשמלי - יצרן (ק"מ) 61
טווח נסיעה חשמלי - מבחן (ק"מ) 60
תצרוכת דלק (ק"מ/ליטר) יצרן 1/111
תצרוכת דלק (ק"מ/ליטר) מבחן 1/33 בשילוב טעינה
אחריות לרכב 5 שנים או 100 אלף ק"מ
אחריות לסוללה 5 שנים או 150 אלף ק"מ

 

בטיחות

תיאור קיים/מפרט
בלימה אוטומטית בעת חירום
ניטור מרחק מלפנים
בקרת סטייה מנתיב
זיהוי הולכי רגל
זיהוי כלי רכב בשטח מת
מערכת למניעת התנגשות צד
זיהוי רכב דו-גלגלי
זיהוי תמרורים
בקרת שיוט אדפטיבית
בקרת מהירות חכמה
בלימה בעת חציית רכב מאחור
התרעה על שכחת ילד ברכב לא
התרעה על מצב עייפות
שליטה באורות גבוהים
הכנה למנעולי אלכוהול לא
בלם חניה חשמלי
פנסי ערפל קדמיים LED
גלגל חליפי ערכת ניפוח
כריות אוויר 8
ביטול כרית אוויר לנוסע
חגורות בטיחות עם קדם מותחן
חיישני חגורות בטיחות
התקני ISOFIX לעגינת ילדים
מבחני ריסוק EURO NCAP - חמישה כוכבים בוגרים: 91%
ילדים: 84%
הולכי רגל: 76%

 

אבזור

תיאור האבזור קיים/מפרט
מערכת שמע מקורית
מערכת מולטימדיה מסך בגודל 10.25"
דיבורית
מערכת ניווט WAZE
חבילת גלישה
חיבורי אודיו USB Type c
Android Auto
Apple Car Play
בקרת אקלים
פתחי אוורור מאחור
חיישני חנייה אחוריים
מצלמת רוורס
בקרת שיוט
גלגלי סגסוגת אלומיניום
מפתח התנעה חכם
הגה מתכוונן גובה/עומק
כיוון חשמלי למושבים לנוסע
גג שמש חשמלי
מראות צד מתקפלות

הכותב הינו מנהל ויועץ תחבורה וליסינג www.autocom.co.il

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן