מרוצי שטח עם מנועי מימן
תאי דלק מבוססי מימן נחשבים לאחת הטכנולוגיות המתקדמות והמבוססות ביותר שטרם הצליחו לחדור לשוק הרכב הרחב, אבל ייתכן שהמצב הזה עומד להשתנות באופן די מפתיע דווקא בזירה של מרוצי שטח. אליפות חדשה בשם Extreme H World Cup, שאמורה לצאת לדרך במשך השנה, נועדה להדגים את היכולות של טכנולוגיית תא הדלק ולהציב אותה במרכז הבמה, לא רק ברכבי המרוץ אלא גם בתפעול כולו של האירועים.
רכבי האליפות, שנקראים Pioneer 25, מבוססים על פלטפורמה של רכבים מהסדרה Extreme E החשמלית, אך במקום להסתמך על סוללות בלבד הם משלבים מערכת תא דלק מימני בעוצמה של 75 קילוואט סוללה חשמלית בהספק 325 קילוואט ונפח של 36 קוט"ש. התא מוזן באמצעות שני קילוגרמים של מימן דחוס בלחץ של 700 בר, המאוחסן בשני מכלים שנלקחו מדגם טויוטה מיראי (Toyota Mirai). השילוב בין תא הדלק לסוללה נועד להתגבר על מגבלות אספקת האנרגיה האיטית יחסית של תא הדלק ולאפשר תגובתיות וביצועים נמרצים במסלול המרוץ.
המערכת כולה פועלת במתח שבין 450 ל־850 וולט ומזינה שני מנועים - אחד לכל סרן - בהספק כולל של 536 כוחות סוס. למרות משקל מרשים של 2,200 קילוגרם, הרכב מאיץ מ־0 ל־100 קמ"ש תוך 4.5 שניות בלבד ומגיע למהירות מרבית של 200 קמ"ש. את תא הדלק מפתחת חברת סימביו (Symbio), אך האליפות תאפשר לקבוצות להשתמש במערכות מתקדמות אחרות לפי בחירתן כבר בעתיד הקרוב. את הסוללות פיתחה Fortescue WAE, שגם מספקת את הסוללות לסדרת Extreme E ויוצרו בעיירה קידלינגטון (Kidlington) שבאנגליה.
הרכבים עצמם מיוצרים על ידי חברת ספארק רייסינג (Spark Racing Technology) מצרפת. הם באורך של שישה מטרים ובעלי בסיס גלגלים של 3.2 מטרים, דומה בגודל ל־BMW סדרה 7. מבנה הרכב תוכנן במיוחד למרוצים בשטח קשוח, עם חיזוקים סביב מכלי המימן, מבני בלימה סופגי אנרגיה משני צדי הרכב ותוספות קרבון להגנה מפני פגיעות.
כל רכבי הסדרה עברו את מבחני הריסוק המחמירים של איגוד ה־FIA, כולל מבחני עמידות למערכות מימן בלחץ גבוה ולסוללות. הרכבים עמדו גם במבחני חוזק מיוחדים שנועדו לבדוק את עמידות המערכת בתנאים הקשים ביותר, עוד לפני שנבחנו על מסלול.
המטרה של סדרת Extreme H אינה רק להציג ביצועים אלא להדגים באופן מעשי את היישומיות והעמידות של טכנולוגיית תא הדלק, בייחוד כשמדובר במרוצים בתנאים קשים, שבהם ציוד הרכב נדרש לעמוד בזעזועים, בטלטלות ובעומסים בלתי פוסקים. אם המבחנים בשטח יוכיחו את עצמם, ייתכן מאוד שטכנולוגיה זו תעשה את המעבר ממסלול המרוץ אל הכביש הציבורי.