לווג אופנוע כביש קומקפקטי
למרות שמותג ווג (Voge) לא מוכר עדיין בארצות הברית או באירופה, החברה האם שלו, לונצ'ין (Loncin), היא אחת מיצרניות האופנועים הגדולות ביותר בסין, עם ניסיון עשיר בייצור מנועים גם למותגים גדולים ומוערכים בתחום כגון BMW. בשנים האחרונות פיתחה החברה את מותג ווג כדי להציע אופנועים מתקדמים יותר לשוק האירופי, ודגם RR500S מסמן קפיצת מדרגה ממשית.
מנוע ארבעה צילינדרים עם אופי
לאופנוע הכביש הסיני מנוע ארבעה צילינדרים שמותקנים בשורה, בנפח 475 סמ"ק. הוא מספק 76 כוחות סוס ב־12,500 סל"ד ומגיע לקו האדום ב־14,000 סל"ד - נתונים שמציבים אותו בתחרות עם דגמים כגון קאווסקי ZX-4RR (Kawasaki) או CFMoto 500SR. שיא המומנט של האופנוע הוא 42 ניוטון־מטרים ב־11,000 סל"ד, אך 80% מהנתון הזה זמינים כבר ב־5,000 סל"ד, מה שמבטיח תגובה חזקה גם בטווחי סל"ד בינוניים.
למנוע מערכת שסתומים עם גלי זיזים עיליים כפולים (DOHC), מנגנון הפעלת שסתומים מסוג finger-follower, גל ארכובה מחושל וציפויי DLC לחלקים נעים - מאפיינים מתקדמים שמלמדים על מיקוד בביצועים.
ל־RR500S שלדת צינורות פלדה עם זרוע אחורית מאלומיניום ומזלג הפוך מלפנים. בסיס הגלגלים קצר יחסית, 138.5 ס"מ, והמהירות המרבית המוצהרת היא 219 קמ"ש. את מאמץ הבלימה מספקים קליפרים מבית ניסין (Nissin) ומערכת בקרת אחיזה מובנית כסטנדרט. שסתום פליטה אקטיבי, שאפשר לפתוח או לסגור ידנית, נראה כמו תוספת מעניינת. נדיר מאוד לראות החלטה טכנית כזו בקטגוריה הזו ובמחיר הזה.
גרסת פרמיום בדרך
ווג מתכננת גם גרסה משודרגת של RR500S, שתכלול מערכות בטיחות ותוספות טכניות יוקרתיות אחרות כגון ABS לפניות, בקרת לחצי אוויר בצמיגים, מייצב כידון, בקרת זינוק ומערכת פליטה מטיטניום.
משקל האופנוע הוא 197 קילוגרמים, מה שממקם אותו מעט מעל מתחרים בתחום, אך עדיין בתחום הקל של אופנועי כביש ספורטיביים. המחיר בסין נע בין 4,000 ל־4,500 דולר, אך ברור שהמחירים באירופה ובארה"ב יהיו גבוהים יותר אם יובא לשווקים אלו.
אלטרנטיבה לשמות הגדולים?
RR500S מוכיח שיצרניות סיניות כבר לא מסתפקות בהעתקת פלטפורמות קיימות. מדובר באופנוע ספורט של ממש, עם מנוע שמזכיר את אופנועי הארבעה צילינדרים הקלסיים של הונדה, רק עם עיצוב מודרני, חבילת טכנולוגיה מתקדמת ומחיר נגיש מאוד. אם הוא יעמוד במבחני השחיקה והשימוש לאורך זמן, הוא עשוי להיות אחד הדגמים המסקרנים ביותר בתחום אופנועי הספורט הקטנים בשנת 2025.