סוזוקי מתכננת אופנועי כביש חדשים
אופנועי כביש המכונים בקרב רוכבים אופנועי ביניים (middleweights) שייכים כבר שנים לקטגוריה אהובה במיוחד על רבים, ובצדק. לאופנועים איזון נדיר של ביצועים, נוחות ויכולת שימוש יומיומית לרכיבת כביש, לטיולים ארוכים או לתמרון עירוני. סוזוקי (Suzuki) נכנסת לעומק הקטגוריה הזו עם הרחבה מסקרנת של פלטפורמת GSX-8 שלה, שצפויה לכלול שני דגמים חדשים לשנת 2026: GSX-8T ו־GSX-8TT.
סדרת GSX-8 כבר מוכרת היטב בשוק, עם מנוע שני צילינדרים מקבילים בנפח 776 סמ"ק שמחליף את נוסחת SV650 המיתולוגית. יחידת הכוח מודרנית, גמישה וידידותית לרוכבים, ונבנתה מחדש כמעט מאפס כדי להתאים לעידן הנוכחי. הדגמים הראשונים על בסיס הפלטפורמה, GSX-8S העירוני ו־GSX-8R הספורטיבי, כבר קיבלו שבחים רבים בזכות שלדה מאוזנת, עיצוב חד ומנוע שמתאפיין הן בעוצמה והן בסלחנות.
כעת, לפי מסמכים שדלפו מרשות האוויר של קליפורניה (CARB) ופורסמו באתרים מקצועיים, סוזוקי רשמה לשיווק את שני הדגמים הנוספים, GSX-8T ו־GSX-8TT. אין עדיין פרטים רשמיים, אך עצם השם מרמז לא מעט. הסיומת "T" מלמדת על כיוון טורינג - דגם כביש עם תנוחת רכיבה זקופה, מיגון רוח משופר ואופציה לציוד מטען. גרסת TT עשויה להיות מאובזרת יותר, עם תוספות כגון מזוודות צד מקוריות, משקף גבוה יותר ואולי אף מתלים אלקטרוניים - אם סוזוקי תבחר ללכת עד הסוף.
אם התחזיות יתממשו, דגמים אלה יתחרו באופנועים כגון קווסאקי ורסיס 650 (Versys), ימאהה טרייסר 7 (Tracer) ו־BMW F 900 XR. למעשה, הם מיועדים לרוכבים שמבקשים חלופה קלה ונגישה יותר לאופנועי טורינג גדולים כגון GSX-S1000GX של סוזוקי עצמה - אופנוע חזק ומהודר שמכוון לפלח שוק אחר.
המנוע של GSX-8 כבר הוכיח שהוא מסוגל לספק חוויית רכיבה מבנה ומדויקת, עם שלדה זריזה והתנהגות צפויה. מאפיינים אלה חשובים בייחוד לאופנועי כביש או "טורינג" בינוניים, שאמורים לגמוע קילומטרים בנוחות אבל גם לגרום לרוכב ליהנות מהפנייה הבאה.
הציפייה היא שסוזוקי תחשוף פרטים מלאים על הדגמים החדשים בתערוכת EICMA שתתקיים בנובמבר הקרוב. מי שמחפש אופנוע אחד שיעשה כמעט הכול, בלי לשבור את הגב או את הארנק, עשוי למצוא בדיוק מה שהוא מחפש ב־GSX-8T ובגרסת TT.