רויאל אנפילד מתכננת אופנוע היברידי
רויאל אנפילד (Royal Enfield), היצרנית ההודית המזוהה עם אופנועים בעיצוב קלסי, צפויה להשיק בקרוב דגם חדש ולא שגרתי עם מנוע היברידי. לפי דיווחים מהודו, החברה נמצאת בשיחות מתקדמות עם היצרנית הסינית CFMoto לקבלת רישיון שימוש בפלטפורמת מנוע בנפח 250 סמ"ק, שעשויה להיות בסיס לדגם חדש הקרוי בשלב זה בשם הקוד "V". למרות המקור הסיני של המנוע, לא מדובר באופנוע ממותג מחדש אלא בפיתוח מקורי של רויאל אנפילד, בשילוב מנוע שפותח מחוץ להודו. העיצוב, השלדה וההרכבה הסופית יישארו "תוצרת הודו" ויישאו את המאפיינים המוכרים של המותג: פנס עגול, קווים נקיים וככל הנראה נגיעות כרום.
למנוע צילינדר אחד ונפחו 250 סמ"ק. הוא עומד בתקני הפליטה החדשים והמחמירים בהודו (BSVI שלב 2) ובדרישות היעילות האנרגטית הכוללות (CAFÉ). לפי המקורות, המנוע תוכנן מראש להתאמה לשימוש היברידי הן למערכת קלה, הן למערכת היברידית מלאה והן כמנוע בעירה רגיל. המטרה היא גמישות מרבית ועמידות לשינויים רגולטוריים עתידיים.
הדגם ההיברידי צפוי להיות ממוקם מתחת לדגם האנטר (Hunter 350) בסדרת הדגמים של רויאל אנפילד. הוא מיועד לרוכבים מתחילים ומנוסים כאחד, כאלו שרוצים להתקדם מדגמים בסיסיים של 100־150 סמ"ק, אך עדיין מחפשים אופנוע במחיר נגיש. גם אם המנוע יסופק על ידי חברה סינית, 85־90 אחוזים מההרכבה יבוצעו בהודו. המהלך נועד להוזיל עלויות ולחזק את מעמד החברה כיצרנית מקומית. המהלך תואם את היעד של רויאל אנפילד: להגיע לייצור של שני מיליון יחידות בשנה עד 2030.
בזמן שחברות מתחרות כגון באז'אז' (Bajaj), הונדה (Honda), TVS והירו (Hero) מציעות דגמים עשירים באבזור מתקדם מבחינה טכנולוגית ומנועים בנפחים של 200־300 סמ"ק, רויאל אנפילד מקווה שהשילוב בין מראה קלסי לטכנולוגיה עדכנית ימשוך קהל חדש לא רק בהודו אלא גם בשווקי היצוא.
בחודשים האחרונים נצפו בכירים בחברה בתערוכת הרכב בשנגחאי, שם ניהלו פגישות לא רק עם CFMoto אלא עם ספקים בתחומים חשמל והנעה אלטרנטיבית. נראה כי רויאל אנפילד מתכננת להרחיב את היצע הדגמים שלה גם לעולמות החשמליים וההיברידיים, כולל פלטפורמה חדשה בנפח 750 סמ"ק. האם שיתוף הפעולה הזה יתממש באופן רשמי כבר בתחילת השנה הבאה? עדיין מוקדם לקבוע, אבל הכיוון ברור: רויאל אנפילד מכוונת לעידן חדש, של מסורת עם הנדסה מתקדמת.