אופנועי TVS בהשראת סרטים
יצרנית האופנועים ההודית TVS, שבבעלותה כיום גם המותג הבריטי נורטון (Norton Motorcycles), מרחיבה את סדרת ריידר סופר סקווד (Raider Super Squad) עם גרסאות חדשות בהשראת גיבורי העל של חברת המדיה מארוול (Marvel). לאחר שב־2023 הוצגו גרסאות מיוחדות עם גרפיקות בהשראת הסרטים "הפנתר השחור" ו"איש הברזל," החברה חושפת שתי תוספות חדשות: מהדורות בעיצוב ייחודי בהשראת סרטי הפעולה "דדפול" ו"וולברין." הסדרה נועדה לחזק את ההתעניינות בדגמי האופנועים ריידר בקרב רוכבים מדור Z באמצעות שפה עיצובית המזוהה עם תרבות הפופ.
לגרסאות האופנועים בהשראת סרטי הפעולה ערכות צבע ייחודיות, סמלים גרפיים ייחודיים ורכיבי גימור המעניקים לכל אופנוע אופי מובהק. השימוש באלמנטים ויזואליים ובצבעים בהשראת דמויות קומיקס מוכרות הופך את הדגמים לכלי רכיבה עם נוכחות חזקה בכביש ומספק חוויית רכיבה המזוהה עם עולמות גיבורי העל.
מפרט טכני ושדרוגי מערכת
ברמה הטכנית, אופנוע ריידר עדיין מבוסס על הפלטפורמה של דגם ריידר 125 הרגיל. יש לו מנוע עם צילינדר אחד בנפח 124.8 סמ"ק בהספק של 11.1 כוחות סוס ב־7,500 סל"ד ומומנט של 11.6 ניוטון־מטרים ב־6,000 סל"ד. מערכת iGO Assist מפיתוחה של היצרנית נועדה לשפר את חוויית הרכיבה בעיר ובמהירויות נמוכות. היא משלבת את מצב ההאצה (Boost Mode), המספק תאוצה חלקה ותוספת כוח בעת זינוק או עקיפה.
טכנולוגיה בולטת נוספת היא GTT, שמאפשרת תנועה רציפה ואיטית ללא צורך במתן גז קבוע. מתקבלים רכיבה נוחה, שליטה טובה וחיסכון בדלק. המערכת תורמת לשיפור הרכיבה במהירויות נמוכות, מה שמקל על הרוכב בתנועה עירונית צפופה ותורם ליעילות בתצרוכת הדלק.
לדגם לוח מחוונים LCD מלא שמספק מידע מגוון לרוכב: נתוני רכיבה בזמן אמת, ניווט משולב, התראות על שיחות והודעות SMS, וכן מערכות נוספות ההופכות את החוויה למחוברת ודינמית. מערך המתלים כולל מזלג קדמי טלסקופי ובולם אחורי אחיד מתכוונן לקפיץ, המעניקים שילוב של נוחות ושליטה גם בתנאי דרך משתנים.
זמינות וצפי לשווקים נוספים
נכון לעכשיו, גרסאות גיבורי העל משווקות אך ורק בהודו, אך על פי הערכות, TVS עשויה להביא את המהדורות המיוחדות לשווקים נוספים. בריטניה נחשבת יעד מתבקש בשל פעילותה של נורטון תחת כנפי TVS והניסיון להרחיב את ההשפעה של המותג בזירה הגלובלית.
המהדורות החדשות אינן צעד יחיד אלא חלק ממגמה רחבה יותר בענף הדו־גלגלי: שילוב בין עיצוב ייחודי לשיתופי פעולה עם מותגים מתחום הבידור. בעבור יצרניות כגון TVS, זו דרך אפקטיבית להעמיק את הזיקה של רוכבים צעירים למוצר ולהבדיל את הדגמים מעשרות מתחרים בשוק הצפוף של אופנועי 125 סמ"ק.