מגה דו
חדשות
אופנועי עיר
לעמוד קודם

להונדה אופנוע "ערום" חדש

12/03/2025
זמן קריאה: 1 דק'

חברת הונדה (Honda) משיקה אופנוע עיר: דגם הורנט 2.0 (Hornet 2.0) מייצג דור חדש של אופנועי עיר יפניים שיוצרו עם עיצוב ומבנה טכני של אופנועים "ערומים" ספורטיביים ועם הרבה פחות עוצמה במנוע.

חברות כגון ימאהה וסוזוקי יצרו גרסאות אלו גרסאות של אופני כביש עוצמתיים ש"הוקטנו" לרכיבות בעיר - Yamaha MT-15 ו-Suzuki GSX-S150. אופנועים כאלו פופולריים בעיקר במדינות מזרח אסיה. בסוזוקי, כמו יצרני אופנועים רבים אחרים, הבינו שאופני עיר לא צריכים להיות "משעממים".

דגם הורנט 2.0 מחזיר את הונדה למגרש העירוני-ספורטיבי, בינתיים רק בהודו. מותג "הורנט" ("צרעה") הוא אחד השמות המזוהים עם אופנועים עירוניים עוצמתיים של הונדה. במדינות אירופיות, היצרן היפני מציע לרוכבים שתי "צרעות", CB750 ו-CB1000. שני האופנועים נחשבים אופציות איכותית בקטגוריית המשקל העירוני בינוני. אמנם האופנוע ההודי החדש של הונדה אפילו לא קרוב לאופציות האירופיות מבחינה טכנית, אך הוא משמר את הדנ"א הטכני האגרסיבי באופן מתון וידידותי לרוכב. השילוב הזה הופך את האופנוע החדש למסקרן מאוד דווקא בכבישים של מדינות המזרח הרחוק כגון הודו.

לאופנוע מנוע בנפח 184 סמ"ק עם צילינדר אחד. המנוע מקורר באוויר ומתאים לכל ההגדרות והתקנים הסביבתיים העדכניים. למנוע 16.8 כ"ס ומומנט של 15.7 ניוטון-מטרים. אלו מספרים צנועים למדי לעומת הדגמים הקודמים של הורנט, ועם זה האופנוע העירוני חסכוני. המנוע משולב עם גיר חמישה הילוכים ומצמד דריסה.

השינוי המהותי ביותר בהורנט החדש לעומת הדגמים הקודמים נעשה באבזור הטכני. הונדה ציידה את האופנוע הקומפקטי במגוון אופציות שדי מקרבות אותו לאופנועים "ערומים" גדולים. להורנט 2.0 מסך מולטימדיה גדול עם אופציית התחברות אלחוטית למכשירים חכמים וגישה לאפליקציה הייחודית של החברה, RoadSync. מלבד מערכת המולטימדיה, לאופנוע מערכת בלימת ABS דו-ערוצית ומערכת בקרה על מומנט (HSTC).

להורנט שלדת יהלום עם מזלג קדמי הפוך ובולם זעזועים מתכוונן מאחור. מערכת הבלימה מורכבת מבלמי דיסק כפולים. האופנוע בולט במשקלו הנמוך יחסית - 142 קילוגרמים.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן